سلامت نیوز : مدیر پایگاه منطقه ای انتقال خون لرستان گفت: در حال حاضر 25 تا 30 درصد خون اهدایی افراد اهداكننده استان را بیماران مبتلا به تالاسمی مصرف می كنند. دکتر امیر حسین تروند در گفتگو با رسالت ، با بیان این مطلب افزود: به طور میانگین از هر سه نفر، یك نفر نیاز به دریافت خون و فرآورده های خونی دارند كه به همین منظور با اهدای خون سالم توسط اهداكنندگان، بخش عمده ای از این مشكلات برطرف می شود. وی با اشاره به اینكه باید فرهنگ اهدای خون در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: لرستان از نظر تامین خون و فرآورده های خونی هیچ مشكلی ندارد و بخشی از خون اهدایی مردم به دیگر استان های كشور بویژه خوزستان ارسال می شود.

 مدیر پایگاه منطقه ای انتقال خون لرستان با اشاره به اینكه اهداكنندگان خون یكی از سرمایه های اصلی انتقال خون هستند، متذکرشد: مهمترین شاخص بحث خون سلامت و كیفیت خون است كه مدنظر این سازمان قرار دارد. تروند اذعان داشت:در حال حاضر سه پایگاه انتقال خون در شهرهای خرم آباد، بروجرد و الیگودرز وظیفه خونگیری از مردم را به عهده دارند.

 مدیر پایگاه منطقه ای انتقال خون لرستان با بیان اینکه30 درصد خون اهدایی مردم لرستان را بیماران تالاسمی مصرف می كنند، تصریح کرد: بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور، هموفیلی و دیالیزی و سرطانی بیشترین مصرف كننده خون اهدایی در استان هستند. وی بیان داشت:در حال حاضر شاخص اهدای خون به ازای هر یك هزار نفر جمعیت در ایران 25نفر اهداكننده است و در استان نیز به ازای هر یك هزار نفر 20 اهداكننده خون وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha