چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲
سلامت نیوز : گفته‌اند عصر ما عصر افسردگی است. خدا آن روز را نیاورد که کسی درگیر این بیماری شود اما اگر شما هم جزو پدرانی هستید که احساس بی‌حوصلگی، افسرده خویی یا غمگینی ممتد می‌کنید، وقت آن رسیده که دستی به سر و روی زندگی تان بکشید و با خلق افسرده تان خداحافظی کنید.

 شما به عنوان یک پدر تأثیر مستقیمی روی روحیات و آینده فرزندتان می‌گذارید و حداقل به خاطر آنها هم که شده باید دنبال درمان خود برآیید به خصوص اگر فرزند پسری دارید که روحیات حساس و آسیب‌پذیری دارد. چون بررسی‌هایی که پزشكان انگلیسی انجام داده‌اند نشان می‌دهد که پسرانی كه پدرانشان مبتلا به افسردگی هستند، دو برابر بیش از دخترانی كه پدر افسرده دارند در دوران پیش از مدرسه دچار اختلالات رفتاری و احساسی می‌شوند.

 این پزشكان در دانشگاه آكسفورد دریافته‌اند كه افسردگی مادر در زمان كودكی فرزندش روی رفتارهای اجتماعی زمان بزرگسالی وی تاثیر دارد اما در مورد پدران، نتایج تغییر روحیه و افسردگی آنها به سرعت روی كودكان مشخص می‌شود و رشد روانی آنها را دچار اختلال می‌كند. با توجه به نتایج این آزمایش افسردگی در سنین پایین شبیه به افسردگی در دوران بزرگسالی نیست و به همین دلیل‌ ‌است كه توجه كمتری به آن می‌شود. در واقع، شناخت این بیماری در كودكان، تا حدی دشوارتر است.

مطالعات نشان می‌دهد كه یك فرد بالغ مبتلا به ‌افسردگی، ناراحتی و غمگینی خود را نشان می‌دهد اما در یك كودك افسرده، تظاهر افسردگی ممكن است به‌ ‌صورت عصبانیت، تحریك‌پذیری و گاهی پرخاشگری باشد. به همین دلیل، گاهی این اختلال درست تشخیص داده نمی‌شود و یا با علائم دوره بلوغ اشتباه گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha