چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 31918
سلامت نیوز : فکر می‌کنید چه کسی می‌تواند شما را از شر سرطان سینه حفظ کند. شاید فکر می‌کنید تنها پزشکان هستند که در این باره به کمک شما می‌آیند؟ اما بهتر است بدانید برای این کار شما بهترین هستید!همان طور که می‌دانید سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان است و این در حالی است كه 75 درصد توده‌های بدخیم سینه با خودآزمایی بیماران قابل تشخیص است. به همین علت هم هست که متخصصان این همه بر این کار تاکید می‌کنند.

بهتر است شما هم همانطور که متخصصان توصیه می‌کنند از سن 20 سالگی هرماه هنگام دوره ماهانه این کار را انجام دهید. زیر دوش با دست به طور دایره‌وار سینه‌های خود را بررسی کنید. در این حال به تغییر شكل و سایزسینه، ترشحات نوك سینه و یا لمس هر نوع توده در سینه و زیربغل اهمیت بدهید و با پزشک در میان بگذارید. در ضمن باید هر 6 تا 12 ماه یك بار پزشك هم شما را معاینه کند.

 این معاینات درباره کسانی که در معرض خطراند اهمیت بیشتری دارد. بد نیست بدانید خطر ابتلا به سرطان سینه در كسانی که سابقه ابتلا در اقوام درجه یك (مادر، خواهر، مادر بزرگ، خاله) دارند تا 4 برابر بیشتر از افراد عادی و در افراد چاق5/1 تا 2 برابر سایرین و در مصرف كنندگان غذاهای پرچرب و الكل تا 2 برابر بیشتر از دیگران است.
منبع:اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha