چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 31929
سلامت نیوز : كلامیدیا یك پاتوژن شایع دستگاه تنفسی است و نتایج یك تحقیق در كشورمان نشان داد كه عفونت كلامیدیا پنومونیه و سكته حاد قلبی با هم در ارتباطند.
محمود زردست متخصص پاتولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:‌بیماری های قلبی عروقی از مهمترین علل مرگ و میر در اكثر جوامع محسوب می شوند لذا شناخت عوامل موثر براین بیماری ها كمك زیادی به پیشگیری، درمان و بهبود زندگی افراد خواهد داشت.

وی گفت: امروزه معلوم شده كه میكروارگانیسم ها می توانند در پاتوژنز بیماری های ایسكمیك قلبی دخالت داشته باشند و خطر این بیماری ها را افزایش دهند.

زردست با بیان اینكه كلامیدیا پنومونیه از جمله میكروارگانیسم های مرتبط با بیماری های قلبی عروقی است تصریح كرد: كلامیدیا یك پاتوژن شایع دستگاه تنفسی است كه در چندین مطالعه اپیدمیولوژی و نقش آن در پاتوژنز بیماری های كرونر قلبی مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی تاكید كرد: نتایج یك تحقیق در كشورمان نشان داد كه عفونت كلامیدیا پنومونیه و سكته حاد قلبی با هم در ارتباطند.

این متخصص پاتولوژی یادآور شد، این تحقیق نشان داد كه در گروه بیماران، شیوع آنتی بادی كلامیدیاپنومونیه كلاس IgG ارتباط معنی داری با سكته حاد قلبی داشته است.

وی اظهار داشت: عوامل مختلفی می توانند در ارتباط با عفونت كلامیدیا پنومونیه و سكته حاد قلبی در ارتباط باشند اما بر اساس مطالعه اخیر بین IgG مثبت و هیپرلیپیدمی و سیگاری بودن ارتباط خاصی دیده نشد.

زردست گفت: به علت ارتباط عفونت كلامیدیا پنومونیه و سكته حاد قلبی، تشخیص و درمان مناسب این نوع عفونت ها می تواند در بیماران مستعد بسیار مفید باشد.

وی خاطر نشان كرد: برای یافتن ارتباط بین میكروارگانیسم های مختلف و بیماری ها و نارسایی های قلبی عروقی انجام مطالعات مشابه در ابعاد وسیع تر و با حجم نمونه بیشتر می تواند بسیار كمك كننده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha