چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 31930
سلامت نیوز : معاون کالاهای مصرفی و خدمات گفت: سازمان حمایت با سیستم آنالیز قیمتی که در اختیار دارد قیمت‎ها را بررسی کرده و در صورت غیرمنطقی بدون قیمت‎ها با متخلفین برخورد خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر،محمد قبله در گفتگو با شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی ایران ، با بیان این مطلب که شیر خشک اطفال در کشور تولید نمی‎شود و نیاز به این محصول به صورت کامل از محل واردات تامین می‌شود، ادامه داد: قیمت این محصول براساس نوسانات جهانی و تغییر نرخ ارز بعضا دستخوش تغییراتی می‌شود که منطقی است.

وی افزود: سازمان حمایت با بررسی افزایش جهانی قیمت‎ها و همچنین نرخ ارز، محدوده قیمتی برای اینگونه محصولات تعیین می‌کند که در صورتی که قیمت‌های تعیین‎شده بیشتر از حد معمول باشد با متخلفین برخورد خواهد شد.

معاون کالاهای مصرفی و خدمات پس از فروش سازمان حمایت تصریح کرد: با توجه به افزایش جهانی برخی از مواد اولیه تغییر قیمت‎ها تا حدودی منطقی است.

قبله در خصوص قیمت شیرخشک صنعتی هم گفت: با توجه به افزایش تولید شیر در نیمه نخست سال جاری، در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی شیرخشک صنعتی وارد نمی‌شود.

به گفته وی، هیچگونه مجوزی از سوی وزارت جهاد مبنی بر واردات رسمی شیرخشک صنعتی در مدت مذکورصادر نشده است.

قبله با اشاره به سیستم نظارت و رسیدگی به تخلفات صورت‎گرفته در بازار، یادآور شد: قیمت کالاهایی که واحد تولیدی دارند با سازوکار مشخص از سوی سازمان حمایت قابل پیگیری است ولی کالاهایی همچون تخم مرغ، گوشت، مرغ و غیره تابع نظام عرضه و تقاضاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha