چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 31931
سلامت نیوز : با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز ، باید غذاهایی را مصرف كرد که به کندی و دیر، هضم می شوند.
دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: غذاهای دیرهضم معمولاً 8 ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط3 تا4 ساعت در معده باقی می مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد کرد.
بنابراین گزارش، حبوبات و غلات مثل جو، گندم، جو دوسر، لوبیا، عدس، آرد سبوس دار،‌ برنج با پوست و غیره از جمله غذاهای دیر هضم به حساب می آید و غذاهای زود هضم، غذاهایی است که حاوی قند، آرد سفید و غیره هستند.
بر اساس این گزارش، غذاهای سرخ شده باید به مقدار کم مصرف شوند، زیرا باعث عدم هضم ، سوزش سردل و اختلال در وزن مناسب می شوند .
این گزارش می افزاید، افراد باید از خوردن غذاهای حاوی قند زیاد، سرخ كردنی، پرچرب و همچنین چای زیاد در هنگام سحر خودداری كنند زیرا مصرف چای، باعث افزایش ادرار شده و از این طریق نمک های معدنی که در طول روز بدن به آنها نیاز دارد، دفع می شوند.
بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه، مصرف کربوهیدرات های مرکب در سحر که مدت طولانی تری هضم می شوند باعث می شود کمتر گرسنه شوند و حلیم یک منبع عالی پروتئین بوده و از غذاهائی است که دیر هضم می شود .
این گزارش حاكیست، خرما منبع عالی قند، ‌فیبر، کربوهیدرات، پتاسیم و منیزیم است كه مصرف آن در زمان افطار و سحر بسیار مناسب بوده همچنین مصرف زیاد آب یا آب میوه در فاصله بین افطار و زمان خواب توصیه می شود زیرا باعث تأمین آب مورد نیاز بدن می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ثنا IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    عالی