چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 31935
سلامت نیوز :از زمان ابلاغ قانون افزایش بهره‎وری کشاورزی و منابع طبیعی، هیچگونه وارداتی در بخش محصولات کشاورزی بدون مجوز و تایید وزارت جهاد کشاورزی صورت نگرفته است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر،حمید صافدل، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با شبکه اطلاع‎رسانی بازرگانی ایران، با بیان این مطلب، گفت: در این مدت، وزارت جهادکشاورزی به صورت موردی و با در نظر گرفتن مصالح تولید و مصرف نسبت به صدور مجوز برای مباشران اقدام کرده و متعاقب آن سازمان توسعه تجارت ایران درخواست متقاضیان را به ثبت رسانده است.

وی ادامه داد: واردات مرغ در چهار ماه ابتدای سال جاری به میزان 17 هزار تن صورت گرفته که بخش قابل توجهی از ثبت سفارشات آن پیش از سال 90 انجام شده است.

صافدل اظهار کرد: این میزان واردات تنها در راستای تامین نیازهای بازار بوده و در قیاس با یک میلیون و 300 هزار تن تولید این محصول، تاثیر چندانی بر تولید داخل نخواهد داشت.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت افزود: با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی همزمان مسوول حمایت از تولید و تنظیم بازار است بنابر مصالح هر دو گروه تصمیم به صدور مجوز می‎گیرد و در این راستا سازمان توسعه تجارت ایران در تعیین تعرفه و صدور مجوزها نقشی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha