چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 31940

رئیس شبكه بهداشت و درمان آمل با تاكید بر اینكه براساس اعلام انستیتوپاستور ایران، سونامی سرطان در كشور راه افتاده، گفت: باید عوامل محیطی و ژنتیكی این روند بررسی شود.

سلامت نیوز: رئیس شبكه بهداشت و درمان آمل با تاكید بر اینكه براساس اعلام انستیتوپاستور ایران، سونامی سرطان در كشور راه افتاده، گفت: باید عوامل محیطی و ژنتیكی این روند بررسی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس حمزه قاسمی صبح امروز در شورای سلامت شهرستان آمل با اشاره به عوامل شایع مرگ‌ومیر در كشور گفت: در گذشته بیماری‌های قلبی و عروق با 45 درصد سهم عمده‌ای در مرگ‌ومیر مردم داشت.

وی با بیان اینكه حوادث و سرطان در جایگاه‌های بعدی علل شایع مرگ‌ومیر را داشتند، بیان داشت: هم‌اكنون سرطان به جایگاه دوم علل مرگ‌ومیر ارتقا یافته است.
رئیس شبكه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینكه در سه ماهه نخست امسال 150مورد جدید از ابتلا به سرطان در شهرستان آمل گزارش شده، یادآور شد: سرطان پروستات در صدر سرطان‌های شایع آمل قرار دارد.
این مسئول با اعلام اینكه این آمار جای تامل دارد، ابراز داشت: باید علل و دلایل شیوع این بیماری‌ها بررسی شود.

رئیس شبكه بهداشت آمل با تاكید بر اینكه براساس اعلام انستیتوپاستور ایران سونامی سرطان در كشور راه افتاده، افزود: باید عوامل محیطی و ژنتیكی این روند بررسی شود.
وی با اشاره به اینكه سموم كشاورزی یكی از عوامل سرطان‌زار در كشور است، تصریح كرد: باید نظارت دقیقی در این زمینه در شهرستان صورت گیرد.
قاسمی با تاكید بر اینكه باید ارزیابی كنیم چه میزان از محصولات تولیدی بخش كشاورزی تحت‌تاثیر سموم قرار دارد، متذكر شد: كارخانه‌های تولید موادغذایی نیز باید نسبت به سلامت مردم در استفاده از مواد افزودنی توجه ویژه داشته باشند.

این مسئول با اشاره به مضرات تلفن همراه در میان جوانان اذعان داشت: امروز اعلام می‌شود كه بیش از 40 میلیون ایرانی از تلفن‌ همراه استفاده می‌كنند و ممكن است تشعشات این وسیله نیز در افزایش سرطان‌ها موثر باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha