چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
سلامت نیوز: مدیر كل زندان‌های خوزستان از اجرای طرح روان درمانی زندانیان در سطح زندان‌های استان با اهداف اصلاحی و تربیتی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره كل زندان‌های خوزستان، رضا پوستچی در بازدید از زندان شهرستان دزفول اظهار داشت: زندانبانی از آنجا كه كار با انسان و حركت در جهت اصلاح و تربیت و بازسازی و اصلاح شخصیت و رفتار اوست كاری ارزشمند و مقدس و نیازمند الگوهای علمی و شاخص تربیتی است از این رو قصد داریم از طریق تلفیق كارهای مذهبی و دینی با روان درمانی و روان‌شناسی اهداف اصلاحی و تربیتی را به شكل كیفی دنبال كنیم و به نتیجه برسانیم.

وی روان درمانی را یك روش مترقی در كار زندانبانی معرفی كرد و گفت: اگر اقدامات زندانبانی در امر فرهنگی، درمان‌های نگهدارنده و mmt و سایر برنامه‌های تربیتی را بدون دو شاخص منویات دینی و درك و كشف و تلاش در حل انگیزه‌های مبادرت به جرم در فرد اعمال كنیم، نتیجه لازم به دست نمی‌آید اما چنانچه روان درمانی مورد توجه قرار گیرد و متناسب با نیازهای روحی، شخصیتی و محیطی زندانی، خدمات اصلاحی و تربیتی معمول شود كار به نتیجه می‌رسد.

این مقام عالی قضایی گفت: نمونه بارز این تجربه موفق در كاهش نرخ بازگشت زندانی پس از آزادی و مبادرت وی به جرم از 28 درصد به كمتر از 3 درصد در استان‌های مجری طرح مانند كرمانشاه و خراسان شمالی است كه این به معنای كاهش پایدار جمعیت كیفری از جمعیت كف (موجود) زندان‌ها نیز هست.

مدیر كل زندان‌های خوزستان تأمین فضا و رعایت هر گونه سرانه خدماتی و مورد نیاز زندانی را نیازمند توجه و رعایت اصول روان‌شناسی زندانیان دانست و افزود: در كار زندانبانی نمی‌توان و نباید خود زندانی و تربیت وی كه اصل و متن كار است در حاشیه قرار گیرد و همه توجهات، خدمات، مراقبت‌ها، توسعه و ساخت و ساز‌ها و نظارت‌ها می‌بایست باز تربیتی زندانی را هدف قرار دهد.

پوستچی با بیان اینكه از تخصص و تجارب كاركنان مجرب و دارای تحصیلات مربوطه در راستای اجرا و فعال سازی طرح روان درمانی در زندان‌های تابعه استان استفاده بهینه خواهیم نمود، گفت: به زودی با سازماندهی و تشكیل تیم متمركز روان درمانی و مشاوره و اصلاح رفتار، شاهد اجرای طرح روان درمان در زندان‌های استان به ویژه در زندان‌های بزرگ خواهیم بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha