چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 31942
سلامت نیوز: یك محقق طب اسلامی گفت: بادكش به منظور تعادل بدن و افزایش گردش خون در سیستم‌های عروقی، لنفاتیك، تقویت سیستم دفاعی، هورمونی و عصبی صورت می‌گیرد.

محمد ابراهیم ابراهمی در گفت‌‌و‌گو با فارس اظهار داشت: بادكش به منظور تعادل بدن و افزایش گردش خون در سیستم‌های عروقی، لنفاتیك، تقویت سیستم دفاعی، هورمونی و عصبی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، احساس كشیدگی و درد مختصر در شروع بادكش‌گذاری طبیعی است ولی اگر هنگام قرارگیری لیوان بادكش بیشتر از 3 دقیقه احساس دردی كه قابل تحمل نیست برای فرد ایجاد شود حتماً محل یا شدت مكش بادكش را باید تغییر داد.

این متخصص طب اسلامی اضافه كرد: رنگ پوست بعد از بادكش‌گذاری نمایانگر وضعیت مزاج فرد است و بعد از بادكش گذاری خون به سراسر بدن می‌رسد.

ابراهیمی افزود: بادكش گذاری موجب گرم شدن بدن می‌شود و برای كسانی كه سرد مزاج هستند، بسیار مؤثر است البته احساس كشیدگی و خستگی و درد در مناطقی از محل‌های قرارگیری بادكش تا 48 ساعت طبیعی است ولی در صورتی كه این حالت برای فرد قابل تحمل نبود، می‌توان موضع‌ بادكش گذاری را با روغن زیتون یا روغن بادام تلخ ماساژ داد.

وی ادامه داد: مدت زمانی كه طول می‌كشد تا جای بادكش‌ها از بین برود به طبیعت مزاجی و میزان گردش خون فرد بستگی دارد كه این زمان از یك روز تا 2 هفته متفاوت است.

این متخصص طب اسلامی بیان داشت: بعضی افراد به دنبال بادكش‌گذاری، احساس ضعف یا افت فشارخون پیدا می‌كنند كه برای كنترل آن، مصرف یك لیوان آب‌جوش به همراه 2 قاشق عسل طبیعی و كمی آب‌لیموترش تازه توصیه می‌شود كه البته این حالات خیلی زودی از بین می‌رود.

ابراهیمی گفت: بادكش‌گذاری به ظاهر عملی ساده به نظر می‌رسد ولی نوع بادكش و محل انجام آن همچنین وضعیت بیماری‌های زمینه‌ای افراد بسیار مهم است لذا توصیه می‌شود افراد از انجام آن به صورت خودسرانه بپرهیزند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha