چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 31946
سلامت نیوز: یك متخصص پوست، پیری زودرس پوست را از عوارض مصرف سیگار دانست و به افرادی که خواهان ظاهری مطلوب هستند، توصیه كرد: از کشیدن سیگار و قلیان خودداری كنند.

دکتر نصرت پورسینا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سیگار حاوی 600 ماده سمی است که مهمترین آن نیکوتین است و ثابت شده نیکوتین و سموم دیگر باعث انواع سرطان‌ها می‌شود که مهمترین آنها سرطان لب، زبان، حنجره، ریه، معده، مثانه و... است.

وی افزود: علاوه بر عارضه شایع سرطان، سیگار عوارض متعدد دیگری از جمله بیماریهای قلبی، ریوی، انسداد عروق و پیری زودرس را به دنبال دارد.

دکتر پورسینا تصریح کرد: از عوارض دیگر سیگار روی پوست، تغییر رنگ، لب‌ها، چشم‌ها، انگشتان و رنگ ظاهری صورت است. همچنین جرمی که از کشیدن سیگار روی دندانها رسوب می‌کند سبب زرد شدن و در نهایت پوسیدگی دندانها و ایجاد بوی بد دهان می‌شود.

وی افزود: رگهای سیگاری‌ها اصولا تیره و بنفش رنگ است که علت این تیرگی چند عامل است که تمام آنها به مصرف سیگار برمی گردد كه از جمله این عوامل انسداد حبابچه‌های ریه و تنگ شدن مویرگهای موضعی است بنابراین همه افرادی که می‌خواهند از ظاهر مطلوبی برخوردار باشند توصیه می‌شود از کشیدن سیگار و قلیان جدا خودداری نمایند و حتی از كشیدن سیگار در محیط‌های بسته اجتناب کنند.

وی گفت: ترک سیگار می‌تواند در درازمدت سبب بهبودی علایم فوق شود و همزمان با ترک سیگار باید ورزش را جایگزین کرد و بعد از گذشت چندین سال پس از ترك سیگار، این تغییرات بتدریج بهبودی می‌یابد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha