استاد دانشگاه علامه طباطبایی آمار بالای خودكشی‌ در سه ماهه نخست سال را نشانه ناسالم بودن جامعه، در هم ریختگی سلامت جامعه و بسیار نگران كننده دانست.

سلامت نیوز : استاد دانشگاه علامه طباطبایی آمار بالای خودكشی‌ در سه ماهه نخست سال را نشانه ناسالم بودن جامعه، در هم ریختگی سلامت جامعه و بسیار نگران كننده دانست.

 استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: «آمار بالای خودكشی‌ در سه ماهه نخست سال، نشانه ناسالم بودن جامعه، در هم ریختگی سلامت جامعه و بسیار نگران كننده است.»

"محمد زاهدی اصل" دكترای علوم اجتماعی در گفت و گو با  ایلنا با ابراز نگرانی از آمارهای منتشر شده در مورد میزان خودكشی در كشور، گفت: «وضعیت اقتصادی و زندگی مردم، افزایش بیكاری، نداشتن امكان تشكیل زندگی برای جوان‌ها و مسایل جنبی دیگر دست به دست هم می‌دهد تا افرادی كه كمی با نابسامانی‌های روانی مواجهند در این شرایط به بحران برسند و قتل نفس را به زندگی ترجیح دهند.»

بر اساس اعلام سازمان پزشكی قانونی در سه ماهه نخست سال گذشته 870 مورد خودكشی ثبت شده‌است. بر اساس این آمار به طور میانگین روزانه 10 نفر در سه ماه نخست سال خودكشی كرده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، این میزان خودكشی را با توجه به اعلام آن توسط یك ارگان رسمی مانند سازمان پزشكی قانونی و با اطمینان از صحت آن، كاملا نگران كننده دانست.

زاهدی اصل روند سلامت جامعه را رو به بهبودی ندانست و افزود: «وضعیت جامعه در حال تخریب است. شرایط به‌گونه‌ای است كه هر روز آستانه تحمل مردم كاهش پیدا می‌كند و مشكلاتی مانند خودكشی، ‌اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی دیگر رو به افزایش است.»

بر اساس آماری كه سازمان پزشكی قانونی به تازگی اعلام كرده، آمار خودكشی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال پیش 9 و 4 دهم درصد افزایش داشته است.

به گفته "عبدالرزاق برزگر"، معاون پزشکی آزمایشگاهی سازمان پزشكی قانونی در سه ماهه نخست امسال 952 نفر در كشور خودكشی كرده‌اند كه از این میان 274 نفر زن و 678 نفر مرد بوده‌اند.

این آمار نسبت به مدت مشابه سال پیش 9 و 4 دهم درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا بر اساس‌ آمار سازمان پزشكی قانونی درسال 88 ، 3 هزار و 122 مورد خودكشی و در سال 89، 3 هزار و 649 مورد خودكشی به سازمان پزشكی قانونی گزارش شده بود كه این آمار در سال 89 نسبت به سال 88 ، 17درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha