چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 31950
سلامت نیوز: سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری اردبیل از افزایش و تشدید نظارت بر ورود كالاهای پزشكی به استان اردبیل خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عباس دستباز در جلسه كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان اردبیل خواستار همكاری مسئولان ذی‌ربط استان‌های همجوار و وحدت رویه در امر مبارزه با قاچاق كالا شد.

وی اظهار داشت: اهرم فشار و نوك حمله دستگاه‌های مرتبط در زمینه مبارزه با قاچاق كالا باید به سوی قاچاقچیان عمده هدف‌گذاری و نشانه‌گیری شود.
این مسئول همچنین موضوع تجمیع كالا در استان‌های مرزی و نگاه متفاوت به این موضوع در استان‌های مختلف را یادآور شد و بر ایجاد وحدت رویه در این زمینه تاكید كرد.

دستباز افزود: ورود كالاهای قاچاق مهم‌ترین ضربه به بدنه اقتصاد است و باید ضمن تشدید مقابله با این پدیده، زمینه فعالیت‌های سالم اقتصادی بویژه در مبادی مرزی از طریق ساماندهی و فعال‌سازی تعاونیهای مرزنشینان فراهم شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری اردبیل لوازم آرایشی و بهداشتی را از اقلام مهم قاچاق برشمرد و گفت: ورود غیر مجاز لوازم آرایشی و بهداشتی ضمن اینكه نارضایتی مردم را به همراه دارد سلامتی مردم را به طور جدی به مخاطره می‌اندازد.

وی همچنین بر نظارت بر ورود كالاهای پزشكی تاكید كرد و گفت: نیاز است اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی و سایر دستگاه‌های دخیل نسبت به كنترل و نظارت بر تجهیزات پزشكی اقدام جدی كنند.

دستباز همچنین ابزار فرهنگی را از عوامل مهم در مقابله با پدیده قاچاق ذكر كرد ابراز داشت: مسئولان دستگاه‌های دخیل با توجه به اهمیت موضوع باید نسبت به ترویج فعالیت‌های فرهنگی فعالانه عمل كنند.

در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در حوزه كاری خود پرداختند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha