چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 31954
سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد گفت: طی یكسال گذشته بالغ بر 11 میلیارد ریال برای بیماران سرطانی و صعب‌العلاج یزد هزینه شده است.

محمدرضا وفایی‌نسب  در گفت‌وگو با فارس در یزد با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشكی یزد در بخش‌های مختلف عمرانی، درمانی و پیشگیری طی یكسال گذشته با اشاره به راه‌اندازی بخش دیالیز با شش تخت در بیمارستان خاتم‌الانبیاء شهرستان ابركوه، از بهره‌برداری دستگاه رادیولوژی و فلوروسكوپی و پیگیری نصب دستگاه سیتی‌اسكن در بیمارستان ضیایی اردكان خبر داد.

وی بیان كرد: جابجایی و بازسازی بخش اورژانس و درمانگاه بیمارستان و بازسازی كامل بخش زنان و جراحی و زنان و زایمان و تجهیز آن نیز در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بافق صورت گرفت.

وفایی‌نسب همچنین از راه‌اندازی كلینیك تخصصی و فوق تخصصی با حضور اساتید دانشگاه و پیگیری ساخت بخش پیوند كلیه با پیشرفت 60 درصد در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان تفت خبر داد و افزود: بخش جراحی و زنان و زایمان و بهره‌گیری از متخصصان مربوطه در بیمارستان آیت‌الله خاتمی شهرستان خاتم نیز در طول یكسال گذشته راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان كرد: در همین مدت همچنین پیگیری ساخت بیمارستان 100 تختخوابی جایگزین در بیمارستان سید مصطفی خمینی شهرستان طبس انجام شد.
وفایینسب در بخش دیگری از سخنان خود از پیشرفت 98 درصدی پلی‌كلینیك تخصصی و فوق تخصصی، فعال كردن بخش دیالیز در شیفت دوم در بیمارستان فاطمه‌الزهراء شهرستان مهریز خبر داد.

وی، بهره‌برداری از تجهیزات تشخیصی و درمانی از جمله OPG دیجیتال و آندوسكوپی و ...، نوسازی كامل تخت‌های ICU و CCU، ایجاد كلینیك دندانپزشكی در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) شهرستان میبد را از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشكی یزد در طول یكسال گذشته برشمرد.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد، برخورداری از بخش VIP و تشخیص دوگانه برای بیماران مركز جامع روانپزشكی، پذیرش بیماران دیابتی ارجاعی از مراكز بهداشتی و رایگانی فرانشیز خدمات آنها در بیمارستان افشار، پیشرفت در ساخت بیمارستان 280 تختخوابی جایگزین، فعالیت صبح و عصر كلینیك تخصصی فوق تخصصی بیمارستان، وجود پزشك عمومی در درمانگاه شبانه‌روزی و نوسازی سیتی‌اسكن در بیمارستان شهید دكتر رهنمون، بهره‌برداری از VIP و كلینیك تخصصی، كلینیك دندانپزشكی اطفال، كلینیك زخم پای دیابتی، استفاده از پانسمان‌های نوین برای بیماران، پذیرش 55 درصد بیماران دچار سوختگی 55 درصد، بیماران نیازمند خدمات پوست و مو و 75 درصد بیماران نیازمند اعمال زیبایی از خارج استان در بیمارستان سوانح سوختگی شهید صدوقی را از دیگر اقدامات انجام شده در این دانشگاه برشمرد.

وفایی‌نسب گفت: در بیمارستان شهید صدوقی بهره‌برداری از MRI ، فعال كردن كلینیك تخصصی فوق تخصصی بقائی‌پور در نوبت عصر، پیشرفت فیزیكی بالای 60 درصد بخش‌های آنكولوژی و NICU صورت گرفت و در مركز حوادث و فوریت‌های پزشكی 115 افزایش سه دستگاه آمبولانس جدید به آمبولانس‌های موجود، آموزش 50 نفر تكنسین فوریت‌های پزشكی انجام شد.

وی ادامه داد: در مركز تحقیقاتی درمانی باروری و ناباروری در سالی كه گذشت پذیرش و درمان 2هزار و 847 نفر در شش ماه دوم سال گذشته از خارج از استان یزد انجام شد درمانگاه تركیبی ژنتیك و اطفال نیز در این مركز افتتاح و بهره‌برداری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی یزد پیگیری نصب سومین دستگاه شتاب دهنده بعد از ساخت محل در مركز پرتو درمانی شهید رمضان‌زاده را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان كرد.

وی افزود: در سال گذشته حضور بیش از 50 متخصص و فوق تخصص در ساعات عصر، فعالیت متخصصان دندانپزشكی در كلینیك دندانپزشكی، ارائه خدمات پاراكلینیكی نظیر سونوگرافی، فیزیوتراپی، تست ورزش، سنجش پوكی استخوان، بینایی سنجی، گفتار درمانی و سایر امور نظیر رایگانی فرانشیز خدمات پاراكلینیكی و درمانی دانش‌آموزان بی‌بضاعت مشمول بیمه صورت گرفت.

وفایی نسب برخورداری از 87 دستگاه دیالیز همراه با 320 بیمار همودیالیز و 91 بیمار دیالیز صفاقی، برخورداری از 141 تخت CCU، 111 تخت ICU و 27 تخت NICU، پذیرش بیش از 17 هزار و 120 بیمار خارج از استان در تمام بیمارستان‌های استان یزد را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه عنوان كرد و گفت: میزان تخت‌روز اشغالی كل استان در سال 88 حدود 606 هزار و 58 تخت‌روز، در سال گذشته 607 هزار و 122 تخت روز بوده است.

وی تعداد كل بیماران بستری شده در استان یزد را در سال 88 حدود 179 هزار و 757 نفر و در سال گذشته 193 هزار و 798 نفر اعلام كرد.
وفای‌ینسب در بخش دیگری از سخنان خود میزان اعتبار اختصاص یافته به بیماران سرطانی و صعب‌العلاج در سال 88 را نزدیك به 470 میلیون تومان و در سال گذشته بیش از 11 میلیارد ریال اعلام كرد.

وی همچنین اعتبار اختصاص یافته به بیماران حوادث ترافیكی در سال گذشته را بیش حدود 5 میلیارد تومان و در سال گذشته بالغ بر 7میلیارد ریال اعلام كرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha