چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 31956
سلامت نیوز: رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) از سرمایه‌گذاری یك‌هزار و 500 میلیارد تومانی این ستاد برای تولید دارو طی سه سال آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس محمد مخبر سه‌شنبه شب در آیین بهره‌برداری از خط تولید محصولات تزریقی شركت البرز دارو بیان كرد: در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دو هدف را تعیین كردیم و با سرعت و برنامه‌ریزی خوبی نیز آن را دنبال می‌كنیم.

وی ادامه داد: بخشی توانمندسازی محرومان یكی از این برنامه‌هاست كه در این بخش گام‌های بزرگ و خوبی برداشته شده كه در 22 ماهه گذشته یك‌هزار و 100 میلیارد تومان پروژه زیربنایی و اجرایی به اجرا رسیده و یا اتمام یافته است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) افزود: 100 مدرسه تحویل داده شده و 100 مدرسه نیز در آستانه تحویل است، همچنین در دورترین و محروم‌ترین نقاط كشور 80 هزار فرصت شغلی ایجاد كرده‌ایم و 500 پروژه در زمینه بهداشت، ساختمانی، آبرسانی و برق‌رسانی به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه كرد: 90 مسجد در محله‌های دورافتاده احداث شده كه در بیش از 80 درصد آنها نماز جماعت اقامه می‌شود.

مخبر عنوان كرد: رویكرد دیگر ما بحث دارو است؛ در این بخش چهار درصد دارو وارداتی است ولی این چهار درصد 35 درصد ارزش مالی داروها را شامل می‌شود بنابراین بررسی اجمالی در خصوص داروهای وارداتی نشان می‌دهد كه این داروها بسیار گران، بسیار كمیاب و تكنولوژی آن هایتك است.

وی گفت: از طرفی دنیای استكبار همواره به دنبال تقابل با ماست در نتیجه در تولید موادی كه به هایتك ختم می‌شود، اجازه نمی‌دهند تا حركت موفقیت‌آمیزی داشته باشیم ولی با تلاش تلاشگران و دانشمندان پرتلاش همان نقطه‌های تهدید به نقطه‌های قوت تبدیل شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) عنوان كرد: در برخی از این داروها موادی وجود دارد و پس از اینكه متخصصان داخلی موفق به تولید دارو می‌شوند دشمنان همواره به دنبال آن هستند كه نحوه تولید آن را در داخل كشور كشف كنند یعنی وقتی یك داروی ضد سرطانی تولید میشود یكی از مسائلی كه پیگیری می‌كنند این است كه این دارو از كجا و چگونه تولید شده است در واقع این حركت متخصصان داخلی آنان را گیج كرده است.

وی توضیح داد: هر سال در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 10 تا 12 داروی جدید را به تولید می‌رسانیم و با همكاری خوبی كه وجود دارد قول میدهیم هر سال خط تولید یك دارو را افتتاح و آن را برای مصرف به مردم عرضه كنیم.

مخبر خاطرنشان كرد: برخی آمپول‌های ضد سرطانی پیش از این با مبلغ 20 میلیون ریال به بازار عرضه میشود ولی در حال حاضر به تولید داخلی بهای آن به سه میلیون ریال كاهش یافته است ولی در برخی از بیماری‌های ضد سرطان 800 میلیون ریال ارزش دارد یعنی اگر یك آدم با سطح زندگی متوسط بخواهد این دارو را مصرف كند باید برای یك بار مصرف خانه‌اش را بفروشد حال اگر قرار باشد هر ماه یا هر دو ماه این دارو را مصرف كند زندگی او مستأصل می‌شود.

وی اظهار كرد: یكی از كارهای خوبی كه دنبال میكنیم و وزارتخانه هم پیگیر آن است؛ تولید این نوع داروهاست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اظهار كرد: رویكرد ما در فعالیت‌های اقتصادی درآمدزایی صرف نیست یعنی در تولیدات خود اولویت ما تولید داروهای نایاب است و به هیچ عنوان تولید دارو با رویكرد تجاری و اقتصادی نیست بلكه ما معتقدیم همه مردم ما این استحقاق و شایستگی را دارند كه ما با تلاش هرچه بیشتر به آنها خدمت كنیم.

وی تأكید كرد: یكی دیگر از مسائلی كه در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دنبال می‌شود تولید دارو با جی‌ام‌بی اروپاست یعنی تولید ما باید طوری باشد كه پزشك هنگام نگارش نسخه سراغ داروی خارجی نرود این برای ما خیلی سخت است كه دارویی را تولید كنیم ولی داروی خارجی با پنج برابر قیمت تجویز شود.

مخبر ادامه داد: من كاری با مسائل ویزیتوری ندارم ولی این را هم می‌دانم كه هیچ پزشك متعهدی جز به سلامت و منفعت بیمار خود فكر نمی‌كند در واقع اولویت اول برای هر پزشك این است كه بیمارش سلامتی خود را به دست آورد.

وی اضافه كرد: از همه دست‌اندركاران صنعت داروسازی میخواهم تا هرچه می‌توانند تلاش كنند تا بتوانیم كیفیت محصولات دارویی را افزایش دهیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) افزود: ستاد در سه سال یك‌هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تولید داروی وارداتی یا همان داروی چهار درصدی خواهد داشت و در حوزه تولید 96 درصد داروی دیگر هر كس در این حوزه وارد شود و خوب تولید كند ما از حوزه تولید این داروها خود را خارج می‌كنیم.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری برای دستاوردهای مختلف اهمیت زیادی قائل هستند ولی هیچ چیز همچون رسیدگی به مردم و محرومان ایشان را خوشحال نمی‌كند، این دغدغه ایشان در ارائه دستاوردها به خوبی بارها و بارها برای ما روشن شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha