یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3196

علت واقعی بروز سرطان لوزالمعده به طور كامل شناخته نشده اما سیگار می‌تواند احتمال بروز آن را افزایش دهد.

دكتر مسعود طهماسبی، ایمدنولوژیست در گفتگو باباشگاه خبرنگاران گفت: سرطان لوزالمعده در تمامی گروه‌های سنی در جوانان 15 ساله تا سالمندان 90 ساله دیده می شود، اما حداكثر شیوع آن در سنین 55 تا 85 سالگی است.
وی گفت: رژیم غذایی نیز در ایجاد سرطان لوزالمعده دخالت داشته به طوری كه این سرطان در افرادی كه كافئین غذاهای با چربی فراوان به خصوص چربی حیوانی مصرف می‌كنند بیشتر بوده و برای جلوگیری از ابتلا به سرطان لوزالمعده می‌توان از رژیم های غذایی متنوع، كم چربی و با فیبرهای غذایی فراوان استفاده كرد.
وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده افراد سیگاری دو برابر افراد غیر سیگاری به سرطان لوزالمعده مبتلا می‌شوند كه علت واقعی بروز این سرطان هنوز شناخته نشده اما سیگار می‌تواند احتمال بروز آن را افزایش دهد.
وی تصریح كرد: درمان اصلی این سرطان عمل جراحی بوده و پیشرفت های جدیدی در روش های جراحی صورت گرفته است، استفاده از رادیوتراپی برای تخریب سلول های سرطانی با حداقل صدمه به بافت های اطراف و مصرف داروهای ضد سرطان ارزش محدودی در درمان سرطان لوزالمعده داشته اما می‌توان از این روش ها به همراه جراحی برای از بین بردن علائم و ایجاد راحتی در بیمار استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha