پژوهشگران علوم پزشکی می گویند : به لطف تلفیقی از روش های تصویر برداری، استفاده از طلا به عنوان درمان بالقوه برای سرطان به زودی به واقعیت تبدیل می شود.

سلامت نیوز : پژوهشگران علوم پزشکی می گویند : به لطف تلفیقی از روش های تصویر برداری، استفاده از طلا به عنوان درمان بالقوه برای سرطان به زودی به واقعیت تبدیل می شود.  
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت پزشکان بدون مرز ،  گروهی بین المللی از دانشمندان به سرپرستی دانشگاه وسترن استرالیا و دانشگاه گریفیت چگونگی استفاده از دو روش تصویر برداری را در مشاهده مکان تجمع طلا در شیمی درمانی را توصیف کرده اند.
دانشمندان همچنین توانستند با این شیوه های ترکیبی تاثیرات طلا را بر روی سلول ها به شیوه غیر مخربی مشاهده کنند.شیوه های پیشین برای این نوع از بررسی ها برای سلولها مخرب بودند.
دکتر لوئیس ودلاک مجری این تحقیقات ادعا می کند یک شیوه موسوم به طیف سنجی جرمی یون ثانویه در مقیاس نانو، مشاهده طلا را در سطح زیر سلولی امکان پذیر می کند.
روش دیگر موسوم به انتقال انرژی فیلتر شده از طریق میکروسکوپ الکترونی است که نقشه عنصر طلا را ارئه و به دانشمندان کمک می کند مورفولوژی میتوکندری و هسته را بخوبی مشاهده کنند.
در چند سال گذشته پژوهشگران به ترکیبات طلا در شیمی دارویی بویژه در خواص ضد سرطانی آن علاقه نشان دادند.
به اعتقاد پژوهشگران ویژگی های منحصر به فرد یونهای فلزی می تواند در طراحی داروهایی جدید بکار گرفته شود.ترکیبات خاص طلا به طور انتخابی برای سلول های سرطانی و نه برای سلول های سالم و طبیعی، سمی هستند
با این حال توسعه شیوه های درمانی با استفاده از شیمی درمانی برپایه طلا نیازمند شناخت عمیق تری از مسیرهای زیست شیمیایی زیرسلولی است.
ترکیب شیوه ها می تواند برای مطالعه توزیع زیر سلولی انواع دیگری از داروهای برپایه فلز مانند داروهای ضد سرطانی پلاتینیوم مورد استفاده قرار گیرد.
نتایج این تحقیقات در نشریه متالومیکس منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha