پژوهشگران می گویند نتایج یک پژوهش نشان می دهد زنان با استشمام بوی قهوه خیلی بیشتر احتمال دارد که از خواب بیدار شوند در حالی که مردان ترجیح می دهند با محرکی مثل بوی غذاهای سرخ شده از رختخواب خود خارج شوند.

سلامت نیوز : پژوهشگران می گویند نتایج یک پژوهش نشان می دهد زنان با استشمام بوی قهوه خیلی بیشتر احتمال دارد که از خواب بیدار شوند در حالی که مردان ترجیح می دهند با محرکی مثل بوی غذاهای سرخ شده از رختخواب خود خارج شوند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت پزشکان بدون مرز  ،  بررسی آماری فوق در انگلیس و  توسط شرکت اسلوم برداون، تولید کننده لوازم تخت خواب صورت گرفته است  .  فیل آترتون از کارشناسانی  که این نظرسنجی را انجام داده  می گوید: این مطالعه نشان می دهد که بوهای مختلف می توانند مانند محرک های تاثیرگذار عاملی برای بیدار کردن افراد از خواب به هنگام صبح باشند اما استفاده از این روش مستلزم آن است که هر فردی حساسیت و محرک خاص خود را برای بیدار شدن از خواب پیدا کند.
این نظرسنجی تایید می کند که به طور کلی ۲۶ درصد از انگلیسی ها با تحریک بوی قهوه از خواب برمی خیزند در حالی که ۲۷ درصد از مردان انگلیسی با استشمام بوی تخم مرغ، سوسیس یا گوشت کبابی سریعتر بیدار می شوند.
 
در واقع این بوهای خوشمزه از آشپزخانه، مردان را به هیجان آورده و از خواب بیدار می کنند.
 
۲۳ درصد از زنان انگلیسی نیز در این نظرسنجی اظهار داشتند که بوی ژل استحمام بهترین محرکی است که احساس سنگین خواب آلودگی را در هنگام صبح از آنها دور می سازد.
برخی از افرادی هم که روحیه رومانتیک تری دارند تاکید می کنند که بوی گل رز در اتاقشان، آنها را به هنگام صبح از خواب بیدار می کند.
آترتون در این باره تصریح کرد: احساس ما از بوها بسیار قدرتمند است و می تواند تاثیر شگفت انگیز و فوق العاده ای روی خلق و خو و رفتارهای ما داشته باشد.
برخی از بوها و رایحه های خاص می توانند ذهن و روحیه ما را شفاف تر کرده و روان ما را بیدار سازد.
بنابراین دانستن این مطلب که مردم با چه بوهایی بیشتر بیداری را احساس می کنند یا راحت تر از خواب بیدار می شوند، موضوعی جالب و هیجان انگیز و درعین حال کارآمد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha