یك متخصص درمان ریشه دندان، گفت: ورود فلوراید در آب آشامیدنی شهر، میزان پوسیدگی‌های دندان را تا60 درصد كاهش می‌دهد.

سلامت نیوز : یك متخصص درمان ریشه دندان، گفت: ورود فلوراید در آب آشامیدنی شهر، میزان پوسیدگی‌های دندان را تا60 درصد كاهش می‌دهد.

وهاب شیعه‌زاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینكه مصرف آدامس و شكلات دارای فلوراید بعد از مصرف غذا موجب تعدیل PH دهان می‌شود، افزود: البته افراد توجه داشته باشند كه دهان‌شویه، آدامس و شكلات‌های دارای فلوراید وارداتی را فقط با برچسب وزارت بهداشت تهیه و مصرف كنند.

وی با اشاره به اینكه افت PH دهان در مواقع مصرف غذا و میان ‌وعده‌ها اتفاق می‌افتد، اظهار كرد: با توجه به اینكه هر چه دفعات افت PH دهان افزایش یابد، میزان ریسك پوسیدگی دندان نیز افزایش می‌یابد که كنترل این امر از اهمیت ویژه‌ای در سلامت دهان و دندان برخوردار است.

شیعه‌زاده، نسبت به استفاده از دهان‌شویه‌ها بعد از مصرف مواد قندی تأكید كرد و افزود: در صورت مصرف دهان ‌شویه بعد از مصرف غذا‌، فرد به مدت یك ساعت نباید غذا یا میان‌ وعده‌ای را استفاده كند تا PH دهان به سطح نرمال برسد.

وی، استحكام دندان، تحكیم ضایعات پوسیدگی اولیه بدون تشكیل حفره و ضد میكروب بودن را از فواید مصرف فلوراید عنوان كرد و افزود: با توجه به این كه بزرگسالان در سنین بالا دچار تحلیل لثه شده و با نمایان شدن سطح ریشه دندان در معرض خطر پوسیدگی قرار دارند، مصرف موضعی فلوراید، سطح عریان ریشه را در مقابل پوسیدگی محافظت می‌كند.

شیعه‌زاده در ادامه با اشاره به تقویت مینای دندان به‌ واسطه مصرف موادغذایی حاوی فلوراید، یادآور شد: غذاهای دریایی، چای سبز و چای سیاه تازه ‌دم كه بدون قند مصرف شود، منابع غنی از فلوراید هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha