وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از اختصاص 390 میلیارد تومان یارانه دارو تا پایان سال جاری، ورود پرستاران استخدام شده به سیستم‌ درمانی تا پایان مرداد ماه و دستور رییس جمهور برای استخدام دو هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های كشور خبر داد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از اختصاص 390 میلیارد تومان یارانه دارو تا پایان سال جاری، ورود پرستاران استخدام شده به سیستم‌ درمانی تا پایان مرداد ماه و دستور رییس جمهور برای استخدام دو هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های كشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دكتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه اجلاس سالانه روسای انجمن‌های علمی گروه پزشكی، اظهار كرد: برای سال 90 حدود 390 میلیارد تومان یارانه دارو اختصاص یافته كه در هفته گذشته 156 میلیارد تومان از این مبلغ اختصاص یافت كه در حال توزیع است و امیدواریم تا پایان سال جاری همه 390 میلیارد تومان را بتوانیم اختصاص دهیم.

وی در خصوص اهمیت یارانه دارو تصریح كرد: یكی از مهم‌ترین اهرم‌هایی كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به كار می‌برد تا داروها همیشه در بازار كشور وجود داشته باشند و همچنین قیمت آن‌ها مناسب بوده و سبب كاهش هزینه‌های متحمل شده از سوی مردم شود، یارانه دارو است.

وزیر بهداشت با رد شایعه ادغام دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی بر اساس سند آمایش سرزمینی معاونت آموزش وزارت بهداشت، جزو برنامه‌های برتری بوده كه نه تنها ماموریت ملی و كشوری دارد، بلكه دارای ماموریت‌های بین‌المللی است كه باید آن را انجام دهد و انتظار از دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی بسیار است و امیدواریم با مدیریت جدید به اهدافی كه بر اساس سند آمایش سرزمینی برای آن تدوین شده دست یابیم.

وزیر بهداشت در خصوص علت بر كناری مدیران سابق دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، تصریح كرد: در حال حاضر تعداد زیادی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی تغییر یافته كه این تغییر و تحولات در راستای پیشرفت است.

وی با اشاره به ورود پرستاران استخدام شده به سیستم‌ درمانی كشور تا پایان مرداد ماه، تاكید كرد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده تا پایان مرداد ماه و شاید اواسط شهریورماه تمامی پرستاران استخدام شده به سیستم‌ درمانی كشور وارد می‌شوند كه البته ورود پرستاران و پرسنل دیگر بخش‌های مختلف بهداشتی، درمانی و پیراپزشكی كه به حدود 26 هزار و 600 نفر می‌رسد، زمان بر خواهد بود.

وحید دستجردی ادامه داد: پرستارانی كه بر اساس قانون ارتقای بهره وری به سیستم‌ درمانی وارد می‌شوند بر اساس مدت زمان حضور در سیستم از یك تا هفت ساعت در هفته سختی كار در بخش‌های مختلف و شیفت‌های متفاوت آن‌ها در عصر و شب كاهش یافته كه این سبب افزایش كیفیت خدمات پرستاران و رضایتمندی شغلی آن‌ها و همچنین كاهش ساعات كاری پرستاران خواهد شد.

وی در خصوص جایگزین نیروها و پرسنل دانشگاه علوم پزشكی با توجه به كمبود نیرو، اظهار كرد: مشكل اصلی در بیمارستان‌های تازه تاسیس و بخش‌های توسعه‌ای بیمارستان‌های قدیمی است كه امیدواریم معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری همانند گذشته همكاری خوبی با وزارت بهداشت داشته و بتوانیم ضمن استخدام نیروهای جدید در این بخش‌ها آن‌ها را به بهره‌وری برسانیم.

وزیر بهداشت همچنین از دستور رییس جمهور برای استخدام دو هزار عضو هیات علمی جدید در دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: استخدام اعضای هیات علمی بر اساس شاخص‌ها و دانشكده‌ها و دانشگاه‌های سراسر كشور بوده كه جدول توزیعی آن آماده شده است و هر چه سریع‌تر اجرایی می‌شود كه می‌تواند سبب افزایش كیفیت و راه‌اندازی دانشكده‌ها و رشته‌هایی كه در سفرهای استانی به تصویب رسیده است شود و همچنین پذیرش اعضای هیات علمی و متخصصان در بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی می‌تواند در جذب رشته‌های دكترای حرفه‌یی و دوره‌های تخصصی P.h.D موثر باشد.

وی در پایان در خصوص فارسی سازی اصطلاحات پزشكی عنوان كرد: آنچه به آزمایشگاه‌ها و آزمایشات مرتبط است، از سوی آزمایشگاه مرجع سلامت در حال انجام بوده و علت تاخیر آن گسترده بودن اصطلاحات، زمان بر بودن طبقه بندی آن‌ها و استفاده از نظرات فرهنگستان ادب و فارسی برای جایگزینی اصلاحات فارسی مردم پسند از طریق سامانه این آزمایشگاه است كه امیدواریم با همكاری بخش فناوری اطلاعات وزارت بهداشت به زودی انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha