سلامت نیوز : رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی در واکنش به گفته‌های وزیر بهداشت مبنی بر انتقال بیمه‌ها به وزارت بهداشت گفت: اموال و شرکتهای مرتبط با بخش درمان تامین اجتماعی حق‌الناس است، اموال بیت المال نیست که بخواهند باز پس گیرند.
علی اکبر خبازها در گفتگو با مهر افزود: بحث جدا سازی بیمه ها در کمیسیون بهداشت مطرح و از سوی نمایندگان منتفی شد به همین دلیل دیگر جای بحثی برای آن وجود ندارد.

چند روز قبل وزیر بهداشت عنوان کرده بود که طرح جدا سازی بیمه ها از تامین اجتماعی منتفی نیست و وزارت بهداشت همچنان خواستار انتقال بیمه ها به این وزارتخانه است.

وی با تاکید بر اینکه دلیلی برای مطرح کردن مجدد این بحث وجود ندارد، تصریح کرد: حتما جداسازی بیمه ها از تامین اجتماعی سودی برای وزارت بهداشت دارد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی با اشاره به اینکه صاحبان اصلی بخش درمان، بیمه شدگان هستند، تاکید کرد: بیمه شدگان به شدت مخالف جدا سازی و انتقال درمان به وزارت بهداشت هستند و با این مسئله مقابله و مقاومت می کنند.

خبازها افزود: بیمارستانها و پلی کیلینیک‌ها به دولت و وزیر بهداشت تعلق ندارند بلکه  با تلاش و زحمت همچنین پول کارگران ساخته شده است.  اموال و شرکتهای مرتبط با بخش درمان حق الناس است، اموال بیت المال نیست که بخواهند باز پس گیرند.

وی تاکید کرد: بخش درمان 15 سال تحت نظارت وزارت بهداشت بود اما حتی یک اتاق در اختیار بیمه شدگان نبود و طی این مدت حتی یک تخت نیز اضافه نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha