سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشكی استان بوشهر گفت: طرح غنی سازی آرد با آهن برای نخستین بار در كشور در استان بوشهر با موفقیت انجام و دستاوردهای مهم آن نیز به رییس جمهوری ارایه شده است.
دكتر غلامرضا حیدری رییس دانشگاه علوم پزشكی استان بوشهر در نشست شورای سلامت استان بوشهر افزود: انجام این پروژه مهم تحقیقاتی نقش مهمی در مقابله با كم خونی دارد.
وی اظهار داشت: توفیقات كشور در بخش سلامت ما را در مسیر سختی قرار داده تا در حفظ این دستاوردها بیشتر بكوشیم.
دكتر حیدری با اشاره به مصوبات نشست قبلی شورای سلامت، در ارتباط با وضعیت تغذیه در استان بوشهر، گفت: یكی از مصوبات مهم استفاده از غذاهای دریایی در سمینارها و همایش‌های مهم در این استان است اما ادارات و دستگاه‌های اجرایی به هیچ وجه آن را رعایت نمی‌كنند و با وجود ظرفیت های استان بوشهر در تولید غذاهای دریایی، باید زمینه بهره‌مندی بیشتر از این محصولات را در این استان فراهم كنیم.
معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشكی بوشهر نیز گفت: با توجه به موفقیت آمیز بودن طرح غنی سازی آرد با آهن، استانداری بوشهر برای تامین هزینه‌های اجرای آن قول مساعد داده است.
دكتر یحیی رضایی با اشاره به وضعیت تولید یخ در بوشهر افزود: از مجموع 34 كارخانه یخ دراین استان، 28 كارخانه فعال است اما اكثر یخ‌های تولیدی خوراكی نبوده و صنعتی است.
استاندار بوشهر نیز در این نشست با اشاره به اهمیت فرهنگ سلامت گفت: اعتبار مورد نیاز برای توسعه فرهنگ سلامت در این استان اختصاص یابد.
مهندس محمدحسین جهانبخش افزود: سلامت یك هدیه الهی است بنابراین باید برای تامین امنیت سلامت در جامعه نیز كوشا باشیم.
وی با تاكید بر ترویج فرهنگ سلامت در جامعه اظهار داشت: فرهنگ سلامت باید از خانواده‌ها آغاز شود و خانواده‌ها باید آموزش‌های لازم در این زمینه را فرا بگیرند.
گفتنی است: ساماندهی كشتارگاه های صنعتی استان بوشهر تا یكماه آینده و استفاده مراكز عرضه مواد غذایی از ظروف یكبار مصرف گیاهی از مصوبات این نشست بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha