شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 32003
سلامت نیوز : 70 تا 80 درصد بیماری‌ها با غذا مرتبط است هرچند برخی تهیه‌كنندگان نیز طوری غذا تهیه می‌كنند كه سلامت را به خطر می‌اندازند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر ضمن بیان این مطلب  در نشست شورای سلامت استان بوشهر اظهار داشت:نداشتن آگاهی از اصول تغذیه موجب افزایش چشمگیر چربی، مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین چاقی مفرط می‌شود.
دكتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان با بیان اینكه مواد غذایی وارداتی نیز موجب شیوع بیماری‌ها می‌شود، گفت: هماهنگی بین بخشی، آموزش، دسترسی به غذای سالم و تحقیقات كاربردی از استراتژی های مهم در امنیت غذایی است.
وی با اشاره به مشكلات مهم در بخش مواد غذایی در بوشهر گفت: مشكلات موجود در سطح تولید، مشكلات حمل و نقل، عرضه مواد غذایی و مشكلات موجود در هنگام مصرف از عمده‌ترین مشكلات در بخش مواد غذایی در استان بوشهر است و درآمد و ذائقه خانوارها در امنیت غذایی دو عامل مهم و تاثیرگذار هستند.
دكتر خواجه‌ئیان افزود: با وجود اینكه برخی كه عنوان می‌كنند سوءتغذیه تنها در قشر كم درآمد دیده می‌شود اما اینطور نیست و در اقشار پردرآمد نیز سوءتغذیه دیده می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر با اشاره به مشكلات مهم در بخش مواد غذایی در بوشهر گفت: مشكلات موجود در سطح تولید، مشكلات حمل و نقل، عرضه مواد غذایی و مشكلات موجود در هنگام مصرف از عمده‌ترین مشكلات در بخش مواد غذایی در استان بوشهر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha