سلامت نیوز : یك دانشمند فیزیك فضایی هشدار داده كه در پی افزایش فعالیت خورشید ممكن است میلیونها ذره خورشیدی به سوی زمین فرود آمده و امنیت هواپیماها و مسافران آنها را مورد تهدید قرار دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مایك لاك‌وود، استاد فیزیك فضای دانشگاه ریدینگ مدعی شده ‌است كه تغییرات در فعالیت خورشیدی می‌تواند خطر آسیب سرطانی را در سلولهای مسافران هواپیماها كه از روی قطبها می‌گذرند، افزایش دهد.

به گفته لاك‌وود، افرادی كه به طور منظم از پروازهای طولانی‌مدت استفاده می‌كنند، بیشتر در معرض آسیب‌های تابش خورشیدی قرار دارند.

این استاد دانشگاه ریدینگ، بر این گفته پافشاری كرده كه قصد ایجاد وحشت نداشته؛ اما مردم باید از این خطرات بالقوه برای سلامتی خود آگاه باشند.

هشدار وی بیشتر بر تغییرات موجود در فعالیت میدان مغناطیسی آشفته خورشید تمركز دارد.

این علائم، نشان‌دهنده آن است كه ما در حال خروج از یك دوره پر فعالیت 10 ساله فعالیت خورشیدی هستیم كه در آن خورشید با دهها لكه خورشیدی و نقاط تیره پوشیده شده و جرقه‌های بزرگ و گازهای پرحرارت به اندازه سیارات را به خارج پرتاب می‌كند.

دوره میان این فعالیت و دوره سكوت، بسیار پر خطر است، چرا كه طی آن ذرات خطرناك درون ابرهای گازی خارج شده از خورشید به سوی زمین خواهند آمد.

در حالت خطرناك، این اشعه‌ها می‌توانند منجر به تولید سلولهای سرطانی در بدن انسان شوند.

به گفته لاك‌وود، میدان مغناطیسی زمین، جلو بسیاری از این اشعه‌ها را می‌گیرد؛ اما افرادی كه در ارتفاعات نزدیك قطبها پرواز می‌كنند ممكن است در معرض خطر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha