احتمال خطر ابتلا به سکته مغزی در مردان، بیماران دیابتی و قلبی و عروقی بیش از سایرین است .

سلامت نیوز : احتمال خطر ابتلا به سکته مغزی در مردان، بیماران دیابتی و قلبی و عروقی بیش از سایرین است .
بر اساس اعلام مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سکته مغزی یکی از علت های عمده ناتوانی طولانی مدت و شدید است و شناخت علائم این بیماری و مراجعه سریع به مراکز درمانی بهترین راه برای پیشگیری از عوارض جانبی این بیماری است .
بر اساس این گزارش، احساس بی حسی یا ضعف ناگهانی در صورت ، بازو یا پا به ویژه در یک طرف بدن ، مشکل ناگهانی در دید یک هر دو چشم ، مشکل ناگهانی در درک مفاهیم یا صحبت کردن با فرد دیگر ، احساس سرگیجه یا عدم تعادل ناگهانی ، احساس سردرد بسیار شدید و  ناگهانی بدون علت مشخص از جمله علائم بروز سکته مغزی در افراد به شمار می رود .
سکته مغزی زمانی رخ می دهد که یک رگ خونی تغذیه کننده مغز ، دچار پارگی یا انسداد شود بنابراین  قسمتی از مغز و بخشهایی از بدن که توسط آن رگ تغذیه و کنترل می شود دیگر کار نمی کنند .
حملات گذری ایسکیمک (کاهش خونرسانی)، سکته های هشدار دهنده ای هستند که پیش از سکته اصلی رخ می دهد  و زمانی ایجاد می شود که لخته خون یک سرخرگ را برای مدت کوتاهی دچار انسداد می کند اما اغلب چند دقیقه به طول می انجامد که فرد در صورت بروز این علائم باید سریعاً به پزشک و مراکز درمانی تخصصی مراجعه کند.
گفتنی است: پرفشاری خون کنترل نشده ، کلسترول بالای خون و استعمال سیگار فرد را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سکته مغزی قرار می دهد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha