سلامت نیوز : نتایج یك مطالعه جدید نشان داده است افرادی كه بعنوان یك تیم با هم كار می‌كنند، مهارت‌های بهتری را در زمینه حل مشكلات از خود بروز می‌دهند در حالی كه در كار انفرادی اشخاص بیشتر با خستگی خود مواجه می‌شوند و مهارت‌های آنها كاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، دكتر دانیل فرینگز متخصص و سخنران ارشد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه بانك جنوبی لندن در این باره می‌گوید: گروه‌های كاری انگیزه بالاتری برای بهتر كاركردن دارند و اعضای گروه می‌توانند راه‌حل‌های خود را با هم مقایسه كنند تا به بهترین تصمیم گیری دست پیدا كنند. آنها همچنین زمانی كه خسته می‌شوند در كارهای گروهی بهتر می‌توانند به هم كمك كنند و در نهایت خستگی كمتر روی نتیجه كار آنها تاثیر می‌گذارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این یافته حاصل مطالعه روی 171 كارآموز افسر ارتش است كه مهارت‌های حل مشكل در آنها طی یك تمرین آموزشی آخر هفته مورد ارزیابی قرار گرفت.

نتایج بررسی‌ها نشان داد سربازان در كارهای انفرادی وقتی خسته می‌شوند خیلی ضعیف‌تر در تمرینات عمل می‌كردند اما در كارهای گروهی حتی با وجود خستگی باز هم بازده خوبی داشتند.

متخصصان چنین نتیجه گرفتند در مواقعی كه خستگی موجب اختلال در كارها می‌شود بهتر است تصمیمات به طور گروهی و جمعی اتخاذ شوند.

این یافته در مجله آنلاین «روانشناسی آزمایشی» سایت وابسته به انجمن روانشناسی آمریكا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha