سلامت نیوز : یك دندانپزشك گفت: خمیردندانهایی كه با ادعای جرم گیری فروخته می‌شوند، چنین خاصیتی ندارند بلكه لكه‌های رنگی روی دندان را از بین می‌برند و مینای آن را سفید می‌كنند.

دكتر حمید جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: جرم، مواد سیاه رنگ و آهكی است كه به همراه رسوب دندانی باعث از بین رفتن بافتهای اطراف دندان می‌شوند.

وی تاكید كرد: جرم را دندانپزشك با استفاده از وسایل مكانیكی مانند قلم جرم‌گیری می‌تواند بردارد و با استفاده از خمیردندان نمی‌توان آنها را از بین برد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: رعایت نكردن بهداشت دهان و دندان و استعمال سیگار باعث تشكیل جرم می‌شود البته املاح بزاق برخی از بیماران زیاد است. این املاح در كنار دندان‌ها رسوب می‌كند و باعث تشكیل جرم می‌شود بنابراین این بیماران باید دندانهای خود را به طور مرتب جرم‌گیری كنند.

وی حداقل دوبار مسواك زدن در طول شبانه روز و استفاده از نخ دندان را از عوامل پیشگیری از تشكیل جرم دانست.

جلالی در پایان در پاسخ به این پرسش كه آیا خمیردندانهای خارجی تاثیر بیشتری از خمیردندانهای ایرانی در تمیزكردن دندانها دارند، گفت: خمیردندان‌های معمولی برای مسواك زدن مناسب است چون رعایت شیوه صحیح مسواك زدن، اصل مهم در رعایت بهداشت دهان و دندان است بنابراین اگر افراد به شیوه درست مسواك بزنند از دوران جوانی به بعد دندانهای آنها جرم نمی‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha