شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 32032

شیوع چاقی و اضافه وزن در كشور برای افراد بالای20سال 50 تا 70درصد و شیوع دیابت در نقاط مختلف كشور بین10تا20درصد می باشد.به این ترتیب حدود 4 میلیون نفر از اهالی كشور ما دچار بیماری دیابت هستند.

4میلیون نفر در كشور دچار چاقی دیابت هستند
سلامت نیوز : شیوع چاقی و اضافه وزن در كشور برای افراد بالای20سال 50 تا 70درصد و شیوع دیابت در نقاط مختلف كشور بین10تا20درصد می باشد.به این ترتیب حدود 4 میلیون نفر از اهالی كشور ما دچار بیماری دیابت هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران،فریدون عزیزی رئیس كنگره بین المللی غدد درون ریز و متابولیسم  افزود: شایعترین بیماری های غدد ،دیابت و چاقی است كه به عنوان اپیدمی در قرن 21 معرفی شده اند .این بیماری‌ها به دلیل ایجاد عوارض شدید در بسیاری از اعضای بدن از جمله قلب-كلیه و چشم حائز اهمیت است و مراقبت از آن‌ها یكی ازمسایل عمده بهداشتی درمانی كشور است.
وی عنوان كرد:هر دو بیماری دیابت و چاقی در شهرها بیشتر از روستاها و در كلان شهرها بیشتر از شهرهای كوچك است. لذا شیوع این بیماری در تهران بیشتر از سایر نقاط كشورهاست است و بعضی از استانها به دلیل  عوامل ارثی یا عادات غذایی شیوع دیابت به مقدار زیاد گزارش شده است.رئیس كنگره بین المللی غدد درون ریز و متابولیسم در ادامه گفت:به علاوه این موارد بیماری‌های تیروئید نیز از امراض شایع كشور ما هستند و خوشبختانه با برنامه ریزی صحیح در جهت تولید و توزیع نمك ید دار در 20سال گذشته گواترهای ناشی از كمبود ید جلوگیری شده و تعداد اندكی از مبتلایان به گواتر ناشی از كمبود ید وجود دارد كه گزارش شده است.
عزیزی افزود:بیماری های كم كاری و پركاری تیروئید حدود10درصد از افراد را مبتلا می كند كه برای آنها روش پیشگیری خاص وجود ندارد ولی درمان‌های موثر و راهنماهای درمانی جدیدی در نظر گرفته شده است.
گفتنی ایست كه  نهمین كنگره بین المللی غدد درون ریز و متابولیسم 24تا27 آبان در دانشگاه شهید بهشتی با هدف ارائه تحقبقات و نوآوری های رشته آندوكرین(غدد درون ریزو متبولیسم)برگزار می شود.
همچنین این كنگره دارای 8 سخنرانی جامع،16 سمپوزیوم با موضوعات هیپوفیز،تیروئید،غدد فوق كلیه،لوزالمعده،پاراتیروئید و غدد تولید مثل است كه مهمترین و شایع ترین بیماری های غدد شامل دیابت ،چاقی و پر كاری تیروئید می باشد.نهمین کنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم به همت انجمن متخصصان غدد درون ریز و متابولیسم ایران، پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در روزهای بیست و چهارم تا بیست و هفتم آبان ماه سال جاری در محل مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
علاقمندان به شرکت در این کنگره تا نیمه شهریور ماه سال جاری برای ارسال مقالات زمان داشته و می توانند به سایت www.iced2011.com مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha