شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 32034
سلامت نیوز : پزشكان در یك گزارش جدید تاكید كردند: زردچوبه، چای‌های گیاهی و استفاده طولانی مدت از سیر هرچند در حالت عادی مكمل‌های گیاهی مفید برای سلامتی هستند، اما می‌توانند روی نتایج شیمی درمانی تاثیرات نامطلوبی برجای بگذارند.

به گزارش ایسنا، متخصصان بیمارستان نورت وسترن مموریال در این گزارش هشدار دادند: شواهد روزافزونی وجود دارند كه تایید می‌كنند این مكمل‌های عادی می‌توانند تاثیر داروهای شیمی درمانی را تشدید یا تضعیف كنند و یا حتی در برخی موارد موجب بروز واكنش‌های سمی یا حتی كشنده شوند.

دكتر جون ام .مك كوی، از پزشكان عمومی برجسته در این بیمارستان می‌گوید: با رشد كاربران اینترنتی و گسترش اطلاعات آنلاین، بیماران دسترسی بیشتری به اطلاعات مربوط به محصولات جایگزین و مكمل پیدا می‌كنند و اغلب برای درمان بیماریهای خود به رژیم‌ها و مكمل‌های گیاهی روی می‌آورند چون تصور می‌كنند كه این مكمل‌ها طبیعی و بی‌خطر هستند.

دكتر مك كوی افزود: آنچه مردم از آن بی‌خبر هستند این است كه مكمل‌ها تاثیری بیشتر از ویتامین دارند و اگر به طور مناسب استفاده نشوند می‌توانند با درمانهای دارویی تداخل كنند.

بنابر گزارش روزنامه شیكاگوتریبیون، مكمل‌های گیاهی كه به گیاه یا قسمتی از آن برای مصارف درمانی اطلاق می‌شوند می‌توانند ازطریق مكانیسم‌های مختلف با داروهای شیمی درمانی تداخل كنند و تاثیرات این داروها را به هم بریزند.

برخی از این گیاهان دارویی می‌توانند با سوخت و ساز داروها مداخله كنند یعنی یا تاثیر داروها را كاهش دهند و یا مثل مصرف طولانی مدت سیر، خطر خونریزی را پس از جراحی تشدید كنند.

این گزارش در تازه‌ترین نشست جامعه اونكولوژی بالینی آمریكا در شیكاگو ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha