سلامت نیوز : ثبت دقیق مشخصات و تلفن‌های بیماران، لازمه اجرای طرح بررسی میزان رضایت‌مندی بیماران ترخیص شده بوده و اجرای این طرح در كاهش نارضایتی مردم موثر است.

به گزارش ایسنا، دكتر مكارم، مجری طرح بررسی میزان رضایت بیماران ترخیص شده، از خدمات دریافتی در بیمارستانها با ارائه گزارشی گفت: پیگیری تلفنی بیماران پس از ترخیص روشی شناخته شده و استاندارد است كه در اكثر كشورهای دنیا در حال اجراست.

وی افزود: در این روش امكان برقراری ارتباط مستقیم و مبادله اطلاعات با بیماران، امكان ارایه آموزش و توجیه بیماران در صورت لزوم، شناسایی زودرس عوارض و اداره علایم و مشكلات بیماران، اطمینان بخشی به بیماران و بهبود كیفیت خدمات بهداشتی- درمانی وجود دارد.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت (وبدا)، دكتر مكارم هدف از اجرای این طرح را تعیین دلایل اصلی نارضایتی بیماران و تهیه زیر ساخت اطلاعاتی برای بررسی‌های دقیق‌تر و ارزیابی‌های بعدی خواند و یادآور شد: بررسی میزان رضایت بیماران ترخیص شده از خدمات دریافتی و ارایه راهكار برای افزایش رضایتمندی بیماران از دیگر اهداف این طرح است.

وی عدم امكان دسترسی on-line به HIS سایر بیمارستانها را یكی از مشكلات اجرای این طرح دانست و افزود: تاكید به مسئولان و كاركنان پذیرش برای دقت در تكمیل نمودن اطلاعات بیماران به ویژه تلفن تماس از ضروریات اجرای این طرح محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha