سلامت نیوز : با وجود قطع برق هنگام سخنرانی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وی با گلایه از شایعات مبنی بر علت تغییرش گفت: تغییر بنده ربطی به ماجرای طلبه ناهی از منکر ندارد و از قبل برنامه ریزی شده بود، 7 ماه نتوانستم با وزیر دیدار کنم، چرا با مسئولان دانشگاهی که بیمار را رها می کرد برخورد نشد.
به گزارش  فارس، محمد رضا رزاقی در مراسم تودیع و معارفه خود با حسن ابوالقاسمی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: 7 ماه نتوانستیم به دلایل مختلف به جز دیدار نوروزی برای ارائه گزارش با وزیر بهداشت ملاقاتی داشته باشیم تا بتوانیم گزارشات و شایعاتی که در این مدت در زمینه ادغام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تهران و تغییر مدیریت این دانشگاه شایعه شده بود را با وزیر بهداشت به میان بگذارم.

وی با بیان اینکه هر روز در برخی سایت‌ها از تغییر مدیریت خودم از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطالبی را مشاهده میکردم گفت: تغییر مدیریت دانشگاه از اختیارات به حق وزارت بهداشت و من نیز تشکر می‌کنم که این بار را از دوش بنده برداشتن و آقای ابوالقاسمی این بار را از بنده رفع تکلیف کردند. ولی تعویض مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ربطی به طلبه ناهی از منکر ندارد.

وی تصریح کرد: اگر این تغییر به پرونده طلبه ناهی از منکر و مشکل دو بیمارستان این بیمارستان منجر شده است پس چرا بیمارستان‌های دیگری که در سایت‌های خبری 14 تا 26 بیمارستان بودند با آنان برخورد نشد.

وی ادامه داد: اگر دو بیمارستان شهدای تجریش و طالقانی در پرونده طلبه ناهی از منکر کوتاهی کردن آیا جرمشان بالاتر از بیمارستان‌های است که بیماران را به خارج از شهر انتقال می‌دهند. در حالی که این 2 بیمارستان و مجموعه‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی در این پرونده تنها تلاش خود را برای پذیرش این طلبه ناهی از منکر کردند و زمانی برای پس گرفتن پذیرش و زدن بخیه صرف شد.

رزاقی به کمبود اعتبارات و بودجه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که هرگز نیز تامین نشد و باعث گلایه‌های بسیاری از اعضای هیئت علمی و اعضای دانشگاه شد اشاره کرد و گفت: در این مدت هماهنگ شده بود که تمام دستورات از طرف وزیر بهداشت و مسئولان حراست وزارتخانه انتقال یابد یعنی طبق قانون عمل شود. ولی متاسفانه این وضعیت به درستی صورت نپذیرفت.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه هر چهارشنبه ملاقات عمومی با هئیت علمی داشتیم ولی به دلیل شایعات در این چند ماه نتوانستیم وقت کافی برای اساتید قائل شویم عذر خواهی میکنم، گفت: با ادغام دانشگاه ایران در حوزه بهداشت و درمان و غذا و دارو  دانشگاه ایران بار سنگینی بر دوشت این دانشگاه افزوده شده ولی توانستیم با تلاش و با برنامه ریزی تمام همکاران با توجه به کمبود بودجه که بسیار نیز نامه نگاری کرده بودم ولی پاسخی دریافت نشد در پایان با موفقیت از نتایج این ادغام بیرون آییم.

وی در ادامه به تشریح عملکرد ریاست خود از تاریخ 23 محرم سال 88 تا امروز پرداخت و گفت: بر اساس آیه قرآن این جابه جایی مصداق آن است که خداوند قدر افراد واقعی در آینده معلوم شود و برای همیشه تاریخ این گواه باقی بماند.

وی ادامه داد: این دانشگاه چون به نام شهید بهشتی نامگذاری شده است و آنچه که ما به عنوان مجاهدت امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و خون پاک شهدا داریم بنده به آنان که از نفس افتادن تا ما از نفس نیفتیم سلام عرض میکنم

وی در ادامه تشریح عملکرد فعالیت ریاست خود بر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: در حالی که این ریاست را به برادر خودم حسن ابوالقاسمی میسپارم هیچ مشکل پرونده‌ای در جذب و ممیزی نداریم و 120 عضو هیئت علمی نیز در این مدت ارتقاء یافته‌اند و در این مدت توانستیم موافقت تاسیس 15 پژوهشکده و پژوهشگاه را دریافت کنیم.

وی به دیگر فعالیت‌های زمان ریاست خود در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله کاهش مقاطع کاردانی و ارتقاء تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: در این راستا دو دانشکده آموزش علوم پزشکی و فناوریهای نوین نیز در آینده ایجاد میشود.

به گزارش فارس در مراسم تودیع و معارفه محمد رضا رزاقی و حسن ابوالقاسمی در میان سخنرانی رزاقی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برق سالن به مدت چند دقیقه به طول کامل خاموش شد که این امر در طول مدت ریاست وی در این دانشگاه و برگزاری مراسم‌های مختلف در تالار امام این دانشگاه نادر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha