سلامت نیوز :عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر چالش‌های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان مردم داریم.
 
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، امیدوار رضایی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که امروز در تالار امام خمینی(ره) این دانشگاه با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت و استاندار تهران برگزار شد اظهار داشت: مدیری که از ریاست این دانشگاه می‌رود هیچ نگرانی و دلخوری نداشته باشد و ابوالقاسمی نیز که در مسئولیت قبلیش بسیار خوب ظاهر شده بود زیاد با گرفتن این پست جدید خوشحال نشود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی چه در گذشته با عنوان دانشگاه ملی و چه در بعد از انقلاب با عنوان شهید بزرگوار شهید بهشتی همیشه به عنوان یک دانشگاه بزرگ احساس مسئولیت ملی و کلان کرده است و به خصوص بعد از انقلاب که این دانشگاه با عنوان مردی که امام خمینی (ره) او را یک ملت عنوان کرده بود همیشه مسئولیت‌های ملی را بر دوش گرفته است و تنها به تهران خلاصه نشده است.

* تغییر مسئولیت‌ها در مدت کم اثرات سوء دارد

رضایی با بیان اینکه خیلی دوست نداریم مسئولیت‌ها زود تغییر کند چون اثرات سوء دارد به خصوص در دانشگاه که انسان ساخته می‌شود و تحویل نظام می‌شود تا حکومت و نظام را اداره کنند، گفت: امروز دهه پیشرفت و عدالت است و دانشگاه محور آن و مسئولیت سنگینی بر عهده دانشگاه و اساتید است که باید با ارزش گذاری و برنامه‌های دراز مدت آن را انجام دهند.

وی ادامه داد: عزیزی که امروز از این مقام می‌رود هیچ نگرانی ندارد و با نگاه ارزشی که دارد به عنوان یک استاد در جای دیگر انجام وظیفه خواهد کرد و عزیز دیگری که این مسئولیت جدید را گرفته است بتوانند موجب تحول جدیدی در دانشگاه شود.

وی تصریح کرد: در زمانی که ابوالقاسمی وارد سازمان انتقال خون شد بنده در مجلس هفتم رئیس کمیسیون بهداشت و درمان بودم و از نزدیک پیگیری‌های وی را با نهادها برای سازمان انتقال خون را مشاهده می‌کردم که بتوانیم سازمانی که از کشوری مانند فرانسه فرآورده وارد می‌کرد و ویروس نیز به کشور ما صادر کرد به سازمانی صادر کننده فرآورده خونی تبدیل شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای خودکفایی در نظام اسلامی باید با تعامل با نهادهای نظام از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در این راستا در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری فرموده‌اند که آموزش عالی باید متحول شود یعنی یک مقداری ما بیشتر تکان بخوریم و این امر باید بعد از عید فطر جهش واقعی آن را مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد: سیاست نظام یک سیاست تعارفی نیست و یک حکم اجرایی و حکومتی است هنوز از نظام کلان عقب هستیم تا آموزش عالی محول شود و باید در این راستا به سمت هدفمند‌سازی در پژوهش بر اساس نیاز کشور گام برداریم که در این زمینه نقش بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد.

رضایی به ورود خود در سال 1355 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به فراز و نشیب‌های 36 ساله آشنایی خود با این دانشگاه اشاره کرد و گفت: هنوز به ظرفیت حداکثری خود بر اساس اهداف چشم‌انداز 20 ساله در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که باید به عنوان قطبی در آسیای جنوب غربی مطرح شود نرسیدیم و باید در این زمینه مجلس، دانشگاه و وزارت بهداشت با همکاری اساتید از ظرفیت‌های نیروی انسانی به بهترین نحو استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه چالش‌هایی در بهداشت و سلامت داریم و باید طبیعتاً ظرفیت‌ها را فراهم کنیم زیرا دانشگاه به عنوان یک مرکز خشک اداری نیست و برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه باید دانشگاه بر اساس اداره شدن هیئت امنایی که آزادانه می‌‌تواند به دور از قوانین مجلس شورای به دور از قوانین مجلس شورای اسلامی باید بر محوریت پیشرفت و عدالت در جامعه ایفای نقش کند.

وی افزود: این اقدام وزارت بهداشت را به فال نیک می‌گریم (تغییر مدیریت دانشگاه) و با توجه به سابقه خوب ابوالقاسمی و روحیه تعاملی و مدیریت مشارکتی وی امیدواریم این دانشگاه بتواند با ظرفیت قوانین هیئت امنایی که در تمام دنیا این ظرفیت بی‌نظیر است گام برداریم و رزاقی نیز به عنوان یک مدیر ارزشی که در طول مدیریت کوتاه خود دلسوزانه مدیریت کرد را در دیگر حوزه‌های کشور مشاهده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha