سلامت نیوز : معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: 80 درصد مردم استان تهران خدمات بهداشتی و درمانی را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافتن میکنند و هیچ دانشگاهی در جهان مانند این دانشگاه چنین پوشش گسترده خدمات بهداشتی و درمانی ندارد.
 
به گزارش فارس، محمد علی محققی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که امروز با حضور استاندار تهران در تالار امام خمینی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: نقطه آرمانی در نظام اسلامی ایران این است که مرجع علمی باشد و این یک شعار نیست و یک تکلیف است.

وی با بیان اینکه به دلیل ضیق وقت از بسیاری از مطالبی که در این مراسم می خواستم بگویم صرفه‌نظر می‌کنم و شما را به مطالب خودم در مراسم تودیع و معارفه محمد صادقی و رزاقی در همین دانشگاه در سال‌های گذشته راهنمایی می‌کنم گفت: ویژگی این دانشگاه که با عنوان نام شهید بهشتی نیز نامگذاری شده است تلاش، غیرت، ایثار و شهادت است.

وی به هزار و 200 هیئت علمی این دانشگاه که انسان‌هایی کم نظیر هستند اشاره کرد و گفت: این دانشگاه بیش از 10 هزار دانشجو دارد که بیش از 30 درصد آنان نیز در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل است.

وی با بیان اینکه خدمات بهداشیت و درمانی بیش از 80 درصد جمعیت تهران را دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پاسخگو است و مرجع نخستین دانشگاه خدمات درمانی در کشور به حساب می‌آید گفت: چنین دانشگاهی با این وسعت گسترده پوشش خدمات درمانی در دنیا نداریم و این جمعیت پوششی حتی از برخی جمعیت‌های کشورهای خلیج فارس نیز بیشتر است زیرا این جمعیت هم‌اکنون به اندازه جمعیت کشور سومالی که در حال حاضر دچار مشکل شده است به حساب می‌آید.

وی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای این دانشگاه که در همین تودیع و معارفه نیز مشاهده می‌کنیم رؤسای سابق و جدید این دانشگاه هستند که تربیت شده این دانشگاه هستد، امام خمینی(ره) فرموده است که دانشگاه باید کارخانه انسان‌سازی باشد و ساحت دانشگاه نباید تحت تأثیر شایعات قرار گیرد.

وی افزود: موقعیت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در وزارت بهداشت باعث افتخارات بی‌بدیل انقلاب در عرصه خدمتگزاری است و همه اهداف بلند مدت این دانشگاه بر اساس علم و فناوری در حوزه ارکان سلامت است. نقطه اوج این موفقیت نیز در ادغام خدمات سلامت این دانشگاه بر اساس مصوبه مجلس صورت پذیرفت.

محققی ادامه داد: ما انتظار داریم این دانشگاه الگوی فرهنگ سلامت در دانشگاه و آموزش پزشکی در دنیا شود و بر اساس اخلاقیات و معنویات هر چه کمبود در بیرون دانشگاه از نظر اخلاقیات داریم دانشگاه پاسخگو باشد.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید در رتبه‌بندی بین‌المللی سریع‌تر گام بردارد و در این راستا بحث مدیریت براساس استفاده از نخبگان بسیار حائز اهمیت است زیرا در قرآن و نهج‌البلاغه (نامه 27) بسیار در عظمت و اخلاق مدیران دستورات لازم وارد شده است.

محققی گفت: مدیران ما باید مدیرانی با تواضع باشند و همیشه سر صحنه حضور داشته باشند و حضورشان نیز حرکت آفرین باشد.

وی ادامه داد: تلاش علمی برای این دانشگاه کافی نیست بلکه باید جهاد علمی در این زمینه صورت پذیرد و در این راستا مدیر باید بلند نظر و واقع‌بین باشد.
محققی بیان داشت: من به آقای رزاقی با عنوان یک مدیر انتقاد پذیر که روحیه نقد دارد و انتقاداتی را امروز در این مراسم وارد کرد باید عرض کنم آیا مردم حق ندارند انتقاد کنند در اورژانس‌ها باید به مردم حق بدهیم و وقتی انتقاد کردند آشفته نشویم زیرا رئیس یک دانشگاه باید بسیار بصیرت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یک مدیر باید ایثارگر باشد و شرایط مردم کم برخوردار مورد توجه قرار دهد و به آنان احترام گذارد.

به گزارش فارس در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای تقدیر از محمدرضا رزاقی هدایایی به وی اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha