یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 32064

محققان نتایج مطالعات ۱۶ ساله روی بیش از ۶ هزار زن و مرد چاق را با افراد با وزن نرمال مقایسه کردند و دریافتند افرادی که مداوم با گرفتن رژیم اقدام به کاهش وزن می کنند و سریع وزن از دست رفته شان باز می گردد، سلامتشان مورد تهدید قرار می گیرد.

سلامت نیوز : محققان کانادایی معتقدند چاقی بهتر از گرفتن رژیم های پی درپی است زیرا دارای عوارض کمتری است. به گزارش «Thirdage»، محققان نتایج مطالعات ۱۶ ساله روی بیش از ۶ هزار زن و مرد چاق را با افراد با وزن نرمال مقایسه کردند و دریافتند افرادی که مداوم با گرفتن رژیم اقدام به کاهش وزن می کنند و سریع وزن از دست رفته شان باز می گردد، سلامتشان مورد تهدید قرار می گیرد.

محققان توصیه می کنند افراد به جای کاهش وزن، بیشتر روی حفظ وزن تمرکز کنند. احتمال داده می شود که ژن برخی از افراد نقش مهمی در مقابله با پیامدهای چاقی ایفا می کند. افراد چاق که به ورزش می پردازند و رژیم غذایی مناسب و سالمی دارند نسبت به افراد لاغر که برای کاهش اشتها، به سیگار کشیدن روی می آورند، سالم ترند.

ممکن است وضعیت جسمی فرد لاغری که به ورزش می پردازد نسبت به فرد چاقی که ورزش می کند بدتر باشد، محققان از پزشکان خواستند به جای شاخص  توده بدن، به وضعیت جسمی فرد اهمیت دهند.
منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha