سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست روسای بیمارستان ها با هیات رئیسه دانشگاه بر شاخص مداری، اجرای دستورالعمل و بخشنامه جدید اورژانس، حضور شبانه روزی متخصص مقیم در اورژانس و پاسخگو بودن بیمارستان ها تاكید كرد.

به گزارش ایسنا باقر لاریجانی ضمن تاكید بر لزوم اجرای بخشنامه جدید اورژانس گفت: دانشگاه تاكنون قدم‌های مثبتی برای آموزش و پژوهش برداشته و لازم است در زمینه ارائه خدمت نیز به گونه ای جدی تر عمل کند.

وی ارتقاء در ارائه خدمات را دغدغه روزانه همگان دانست و افزود: لازم است از تمامی ظرفیت های قانونی در برنامه پنجم برای پیشرفت امور استفاده کنیم.

لاریجانی جایگاه آموزشی و پژوهشی دانشگاه را مثبت ارزیابی كرد و گفت: روسای بیمارستان ها مجموعه هایی را هدایت می كنند كه مراجعین بسیار دارد و گاهی برخی خطاها و چالش های مدیریتی می تواند تمامی عملكرد سیستم را زیر سئوال ببرد و یا حوزه سلامت را با چالشی جدی مواجه سازد.

وی با اشاره به اجرای طرح تمام وقتی پزشكان گفت: این طرح یكی از موضوعات جدی است كه در دستور كار دانشگاه و وزارتخانه قرار دارد و باید به گونه ای جدی‌تر بسترهای آن در بیمارستان ها فراهم شود.

رییس دانشگاه از اورژانس ها به عنوان یكی از نقاط حساس و چالش برانگیز یاد كرد و خواستار ساماندهی و رفع مشكلات آنها شد و افزود: ضعف در شاخص مداری موجب می شود تا عملكرد سیستم ها با مشكل مواجه شود از این رو لازم است بر اساس شاخص های موجود اطلاعات روشنی از بیمارستان ها در هر ماه ارائه شود.

دكتر لاریجانی خاطر نشان كرد: روسای بیمارستان ها افرادی سخت كوش و زحمت كش هستند و دانشگاه نیز قصد انكار زحمات آنها را ندارد اما گاهی خطایی كوچك در یك مجموعه تا سطح وزارتخانه را نیز درگیر مشكلات و مسائل كرده و می تواند كل كاركرد نظام سلامت را زیر سئوال ببرد.

وی هیچ تعللی در اجرای بخش نامه جدید اورژانس ها را قابل قبول ندانست و تاكید كرد: حضور پزشك متخصص مقیم در اورژانس باید به سرعت اجرایی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران سرگردانی بیماران و خانواده های آنها را برای دریافت پذیرش و خدمت از بیمارستان ها را زیبنده دانشگاه ندانست و گفت: تنها با یك تلفن در طول شبانه روز باید تكلیف بیماران مشخص شود و ارجاع آنها به افراد مختلف قابل قبول نیست.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش روسای گروه ها و روسای بیمارستان ها در ارتقاء یك مجموعه اشاره كرد و یادآور شد: تا قبل از آغاز سال تحصیلی بازنگری جدی در دانشكده ها و بیمارستان ها رخ خواهد داد و می توان با راهكارهایی تاثیر و تاثر روسای بیمارستان ها را در مجموعه، افزایش داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان رفع نیازهای اورژانس را در اولویت كاری بیمارستان ها دانست و تاكید كرد: حتی به قیمت تعطیلی بخش‌های الكتیو باید نیروی انسانی اورژانس ها تامین شود و لازم است این مسیر با دارایت كامل پیش رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha