سلامت نیوز : رییس شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما گفت: نظارت های مستمری از سوی ریاست سازمان صدا و سیما بر عدم مصرف دخانیات در فیلم ها و سریال های تلویزیونی صورت می گیرد.
دکتر مهدی پور درخصوص مصرف سیگار در سریال ها و فیلم های تلویزیونی گفت: تصاویری كه از طریق فیلم ها و سریال ها در صدا و سیما پخش می شود مبلغ سیگار كشیدن نیست و در فیلم ها و سریال ها، عمدتا بازیگران نقش های منفی سیگار می كشند و به نوعی به مخاطبین آموزش می دهند كه این افراد، افراد مثبتی نیستند.
رییس شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما تصریح كرد: موضوع استعمال سیگار به عنوان یك موضوع مهم در دستور كار این شورا قرار گرفته و در آینده ای نزدیك بتوانیم تولیدات محصولات تلویزیونی كه در آن هنرپیشه ها سیگار می كشند را به حداقل برسانیم.
دكتر مهدی پور ادامه داد: ریاست سازمان صدا و سیما بخشنامه ای را در ارتباط با ممنوعیت پخش تصاویر مرتبط با ترویج مصرف سیگار به شبكه های مختلف تلویزیونی ابلاغ كرده است و هدف بر این است تا این ماده مخرب به تدریج از برنامه های تلویزیونی حذف شود همچنین اگر قرار است فردی در فیلم ها سیگار بكشد، هنرپیشه های نقش های منفی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha