سلامت نیوز : حس كنجكاوی كودكان آنها را به یكی از قربانیان مسمومیت ها تبدیل كرده است و برای جلوگیری از این امر باید وسایل نقاشی و خمیر های بازی حتی المكان دور از دسترس كودكان قرار گیرد.
آرزو دهقانی كارشناس آموزشی مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی كشوربا اشاره به این كه پرخطرترین گروه سنی كودكان زیر 5 سال هستند، اظهار داشت: با توجه به پرجاذبه بودن وسایل اسباب بازی مانند خمیرها و رنگ های نقاشی، والدین باید هنگام بازی، مراقب بلعیده شدن این گونه وسایل توسط كودكان باشند.
وی افزود: والدین برای جلوگیری از مسمومیت ها در كودكان باید داروها، مواد ضد عفونی كننده و سموم آفت كش را در ظرف اصلی خودشان و در یك كمد یا قفسه ای كه در آن قفل می شود نگهداری كرده و بعد از هر بار مصرف درب آنها را محكم ببندند.
دهقانی تصریح كرد: كودكان در مورد همه چیز كنجكاو هستند و این كنجكاوی آنها است كه همیشه آنها را با خطرات مواجه می كند و والدین هرگز نباید موادی مانند نفت و بنزین را در بطری شیر یا نوشابه و یا ظروف و بسته بندی مواد غذایی نگهداری كنند زیرا این عمل باعث خورده شدن اشتباهی این مواد می شود.
كارشناس آموزشی مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی كشور گفت: از قرار دادن ظروف حاوی مواد شیمیایی در كنار مواد غذایی خودداری كنند و اگر در منزل كودك دارند، از قرار دادن خمیر دندان، دهان شویه و یا دیگر فرآورده های آرایشی و بهداشتی در دسترس كودكان خودداری كنند.
به گفته وی، افراد باید از قرار دادن محصولات شیمیایی خطرناك در حیاط، پاركینگ و زیر زمین منزل خودداری كرده چراكه مسمومیت اتفاقی در اثر بلع نفت در كودكان، بسیار خطرناك است و در صورت بلع نفت توسط كودك هر چه سریع تر او را به نزدیك ترین مركز درمانی منتقل كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha