سلامت نیوز : به طور معمول انسان تنها از 5 تا 15 درصد توانایی ذهنی خود استفاده می کند و هیپنوتیزم حالت متمرکزی از توجه است که به ما امکان می دهد تا از توانایی و قدرت ذهن خود بهره بیشتر و بهتری ببریم.
معصومه حضرتی روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: هیپنوتیزم را می توان نوعی عدسی روانشناختی دانست که با متمرکز کردن نیروهای ذهن بالاترین بهره وری را موجب می شود.

وی با اشاره به اینکه پیچیدگی و توانایی منحصر به فرد ذهن همواره مورد توجه دانشمندان بوده، ادامه داد: ذهن انسان آنچنان قدرتمند و تاثیرگذار است که با هدایت مناسب می توان از قابلیت های فکری اعجاب انگیز آن در تسهیل فرآیند موفقیت و همچنین درمان های جسمی و روانی بهره بسیار برد.

حضرتی افزود: ذهن ما دارای انرژی های فراوانی است که قادرند کارهای بزرگی انجام دهند و تنها مانع موجود، پراکندگی و عدم تمرکز این انرژی هاست.

وی با بیان اینکه ماهیت متفاوت هیپنوتیزم و تصورات و باورهای نادرست در مورد آن همواره موجب شده مردم آن را پدیده ای اسرارآمیز و حتی خطرناک بدانند، گفت: هیپنوتیزم پدیده ای جادویی با عواقب ناشناخته نیست؛ بلکه حالت خاصی از هوشیاری متمرکز و محصول فکر و ذهن سالم است که می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس، ارتقای کارایی، اصلاح عادات ناپسند، رفع اضطراب، کاهش استرس، درمان ترس ها، کنترل انواع دردهای حاد و مزمن، کاهش عوارض بارداری و کنترل عوارض شیمی درمانی شود.

حضرتی با اشاره به اینکه در اکثر موارد پس از انجام درمان های هیپنوتیزمی، تکنیک خود هیپنوتیزم به فرد آموخته می شود تا بتواند در مواقع لزوم بدون نیاز به هدایت درمانگر از آن بهره گیرد، خاطرنشان کرد: هیپنوتیزم نه به عنوان طب مکمل یا جایگزین بلکه به عنوان یک دانش پزشکی مورد تائید مراکز معتبر علمی و دانشگاهی قرار گرفته است./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha