یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
سلامت نیوز : تحقیقات نشان داده است كه 70 درصد از مردانی كه به خاطر اشتغال به كار همسرانشان بهانه می گیرند، دچار نوعی روان پریشی هستند.
دكتر محود دل پاك، روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: به نظر می رسد كه بهانه گرفتن بعضی از مردها در مورد اشتغال زنانشان چیزی بیش از كاركردن یا كار نكردن آنهاست.

وی با اشاره به اینكه این همسران قصد دیگری از مطرح كردن این موضوع دارند، گفت: سعی كنید به تدریج وابستگی همسرتان را به حقوقتان كم كنید، برای این كار هر ماه بعد از دریافت حقوق مبلغی را برای خود خرج كنید و مبلغی را هم به عنوان پس انداز نگه دارید.

دل پاك ادامه داد: نگرانی خود را نسبت به این مسئله در مقابل شوهرتان به هیچ وجه نشان ندهید و حتی در صورت مطرح شدن این مسئله از طرف وی بدون هیچ حساسیتی آن را نشنیده بگیرید.

وی با اشاره به اینكه بحث و جنجال راجع به این مشكل به ضرر شما می باشد، افزود: همسرتان نقطه ضعف شما را پیدا كرده و برای باج گیری و امتیازخواهی گاه گاه این موضوع را به رخ شما می كشد.

دل پاك با بیان اینكه همسرتان باید این پیام را درك كند كه استفاده از این حربه نتیجه ای برای او نخواهد داشت، گفت: آرامش شما این پیام را به او منتقل می كند.

وی رفتارهای نابهنجار محیط خانواده را یكی از دلایل بروز رفتارهای غیر متعارف با ریشه های روانی از سوی یكی از زوجین ذكر كرد و ادامه داد: نوعی حس خودخواهی و مالكیت ناخوشایند البته از نظر روانی و در اغلب موارد در مردان به وجود می آید كه براساس آن مرد همسرش را با زور یا تهدید وادار به انجام كارهای مورد نظر خود می كند.

وی خاطرنشان كرد: طبق قانون حقوق شما متعلق به شخص شما است و اگر تمایل داشته می توانید آزادانه و با خواست خود در زندگی مشترك صرف كنید و هیچ كس حق مجبور ساختن شما را به این مسئله ندارد و در صورت اجبار بهتر است از روش روان درمانی استفاده شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha