سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو گفت: کرم پودرهای آرایشی با ایجاد لایه‌ بسیار ضخیم روی پوست، مانع عملکرد طبیعی منافذ پوست می‌شوند.
 
به گزارش سلامت نیوز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، پریچهر کفایی، متخصص پوست و مو با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه در بعضی از جوامع آرایش به صورت افراط صورت می‌گیرد که باعث عوارض پوستی و حتی اجتماعی نیز شده است.
 
کفایی با اشاره به اینکه مراقبت از پوست و شاداب نگه داشتن پوست ضروری است، اذعان داشت: مهمترین مسئله‌ مراقبت از پوست، مرطوب نگه داشتن و جلوگیری از کاهش رطوبت پوست است که این کار به وسیله‌ مرطوب کننده‌های مناسب انجام می‌گیرد.

 وی، استفاده از کرم ضد آفتاب را مهمتر از مرطوب کننده‌ها دانست و اظهار داشت: ضد آفتاب‌های مناسب بر اساس نوع پوست باید انتخاب شوند و استفاده درست از ضد آفتاب‌ها می‌تواند نقش نرم کننده را به غیر از محافظت از پوست در مقابله و عوارض نور آفتاب داشته باشد.  

این متخصص پوست و مو افزود: خوشبختانه امروزه ضد آفتاب‌های متنوعی در شرکت‌های آرایشی مورد تایید ساخته می‌شود که حتی بسیاری از آنها را می‌توان به جای کرم پودرهای آرایشی استفاده کرد که عوارض کرم پودرها را ندارند.

وی درباره کرم پودرهای آرایشی گفت: کرم پودرهای آرایشی با ایجاد لایه‌ی بسیار ضخیم روی پوست، مانع عملکرد طبیعی پوست شده و خود در ایجاد انواع جوش‌ها و آکنه دخیل هستند.

کفایی تصریح کرد: استفاده از یک مرطوب کننده‌ مناسب در شب و ضد آفتاب مناسب در روز خود نقش آرایشی و محافظتی مناسب و خوبی ایجاد می‌کند.

وی درباره عوارض دیگر لوازم آرایشی گفت: استفاده از لوازم آرایشی به ویژه انواع غیر استاندارد آن به صورت اگزماهای تماسی در شکل‌های مختلف بر روی پوست صورت به خصوص اطراف پلاک و چشم خود را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha