سلامت نیوز :اصول صحیح نگهداری مواد غذایی و آگاهی داشتن در این زمینه، بهترین روش برای كاهش بیماری ها است.
دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد:‌ گوشت از جمله مواد غذایی است كه سریع فاسد می شود و سرعت و شدت فاسد شدن آن بستگی به گرما، هوای مرطوب و آلودگی گوشت دارد و بهترین وسیله نگهداری گوشت، سرما می باشد.
بنابراین گزارش، گوشت سالم باید رنگ طبیعی داشته ، بوی بد ندهد، سطح آن لیز و مرطوب نباشد، قبل از سفارش چرخ نشده باشد و دارای مهر كشتارگاه باشد همچنین افراد باید از خرد كردن گوشت قبل از شستن پرهیز كنند و در غیر این صورت امكان انتقال آلودگی احتمالی به عمق گوشت وجود دارد.
براساس این گزارش، به هیچ وجه نباید از حرات یا آب گرم برای ذوب كردن گوشت منجمد استفاده كرد بلكه باید برای خارج كردن گوشت از حالت یخ زده آن را شب قبل در یخچال بگذارند.
دفتر بهبود تغذیه جامعه در خصوص سالم بودن گوشت مرغ عنوان كرد: گوشت مرغ تازه، رنگ و بوی طبیعی داشته و پوست ْآن عاری از چروكیدگی است و درون بسته بندی آن خونابه یا آب منجمد شده وجود ندارد.
این گزارش می افزاید: گوشت مرغ فاسد، تیره، پرخون و كبود است و در اثر نگهداری در شرایط نامناسب به تدریج خاكستری و گاهی سبز روشن می شود كه در این حالت باید از مصرف آن جدا خودداری كرد.
 گفتنی است: ماهی سالم نیز باید دارای بوی طبیعی و ظاهری درخشنده و شفاف باشد و آبشش آن قرمز روشن و عاری از ماده لزج است همچنین ماهی فاسد شده پوستی كدر و تیره رنگ و بدون درخشندگی دارد، چشمانی كاملا گود رفته دارد و عضلات آن شل و در اثر فشار دادن انگشت روی عضله،‌ فرورفتگی ایجاد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha