معاون داروی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: آدامس‌هایی كه تحت عنوان آدامس‌های محرك جنسی شناخته می‌شوند از وزارت بهداشت هیچ گونه مجوزی ندارند و غیرقانونی هستند.

سلامت نیوز : معاون داروی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: آدامس‌هایی كه تحت عنوان آدامس‌های محرك جنسی شناخته می‌شوند از وزارت بهداشت هیچ گونه مجوزی ندارند و غیرقانونی هستند.
دكتر محمدرضا شانه ساز افزود: بازرسی‌های انجام شده نشان دهنده آن است كه این گونه مواد مانند بسیاری از مواد دیگر در خارج از داروخانه‌ها و در مكان‌هایی مانند سوپرماركت‌ها و لوكس فروشی‌ها فروخته می‌شوند اما اگر در داروخانه‌ها عرضه شود بلافاصله بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشكی با متخلفان برخورد می‌كنند.

معاون داروی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از مردم در خواست كرد كه در صورت مشاهده عرضه این آدامس‌ها چه در داروخانه‌ها و چه در مراكز دیگر مانند مغازه‌های فروش داروهای گیاهی، لوكس فروشی‌ها، سوپرماركت‌ها با معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشكی تماس بگیرند؛ چرا كه این مراكز می‌توانند اطلاعات لازم را درباره چنین محصولاتی در اختیار مردم قرار ‌دهند.

وی تاكید كرد: خیلی از مواقع مواد مضر برای سلامت انسان در ساخت این محصولات به كار می‌رود بنابراین لازم است مردم نسبت به مجوز این محصولات از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت اطلاع حاصل كنند.

شانه ساز در پایان گفت: بسیاری از ویتامین‌ها و مكمل‌ها را می‌توان به صورت آدامس و پاستیل عرضه كرد و آدامس در برخی مواقع نوعی داروست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha