سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: مواد شیمیایی موجود در رنگ مو در برخی افراد حساسیت و خارش شدید ایجاد می‌كند و حتی ممكن است موجب بروز اگزما در پوست سر شود.

دكتر محمد امیدیان در گفت‌وگو باایسنا، اظهار كرد: استفاده بیش از حد از رنگ مو توصیه نمی‌شود و افرادی كه به استفاده از رنگ‌های شیمیایی علاقه دارند نباید بیش از سه‌ بار در سال از این مواد استفاده كنند.

وی افزود: مواد شیمیایی كه در رنگ مو وجود دارد، در برخی افراد موجب بروز حساسیت‌های شدید و اگزما و خارش می‌شود. تورم گوش‌ها و پیشانی هم از عوارض رنگ‌های شیمیایی است.

امیدیان تصریح كرد: در برخی موارد به دلیل استفاده بیش از حد از رنگ مو، پوست سر دچار اگزمای شدید می‌شود و حتی ممكن است ترشح كند. چنین افرادی نباید از هر نوع رنگ مویی استفاده كنند. دكلره كردن و مش كردن موها نیز موجب شكنندگی و ریزش موقت موها می‌شود و استفاده دائمی از این مواد شیمیایی هم بروز آسیب جدی به ریشه مو و ریزش دائمی موی سر را در پی دارد.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان كرد: حساسیت مو و پوست سر به مواد شیمیایی و تنش‌های فیزیكی موجب بروز آسیب به موها می‌شود در نتیجه استفاده مداوم از رنگ‌های شیمیایی توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha