عضو كمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: اورژانس‌های كشور اجازه عدم پذیرش بیمار را ندارند و حتی اگر بنا باشد بیمار را در كنار در و یا حتی خیابان معاینه كنند باید این کار را انجام دهند.

سلامت نیوز :عضو كمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: اورژانس‌های كشور اجازه عدم پذیرش بیمار را ندارند و حتی اگر بنا باشد بیمار را در كنار در و یا حتی خیابان معاینه كنند باید این کار را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، امیدوار رضایی که شب گذشته به منظور اهدای خون در پایگاه مرکزی انتقال خون تهران حاضر شده بود، درباره وضعیت اورژانس‌های بیمارستانی کشور به خبرنگاران گفت: وضعیت اورژانس‌های بیمارستانی كشور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر شده است. اما باید گفت اورژانس‌های كشور از ده‌ها سال گذشته دچار مشكلاتی بوده و مورد كم توجهی قرار داشتند.

وی افزود: حاكم بودن دیدگاه مدیریتی نامناسب بر سلامت كشور و نیز بحث اعتبارات از جمله دلایل وضعیت نامناسب اورژانس‌های كشور است. همچنین فضای فیزیكی نامناسب و تخت‌های نامناسب بستری از دیگر مشكلات موجود در این عرصه هستند.

عضو كمیسیون بهداشت با اشاره به اینكه از مجلس هفتم تا كنون تحول جدی اورژانس‌ها مدنظر قرار گرفته است، اظهار کرد: اورژانس‌های بین راهی و ارتقای كیفیت آمبولانس‌ها از جمله این برنامه‌ها بود. ارائه مجوز تامین دو هزار دستگاه آمبولانس از جمله اقدامات مهمی است که در همین راستا صورت گرفته است اما این حوزه هنوز جای كار بسیاری دارد.

وی با بیان اینكه برخی از اورژانس‌ها شلوغ بوده و پذیرش بیمار ندارند، گفت: اورژانس‌های كشور اجازه عدم پذیرش بیمار را ندارند و حتی اگر بنا باشد بیمار را در كنار در و یا حتی خیابان معاینه كنند باید این کار را انجام دهند.

امیدوار رضایی در ادامه درباره حذف یارانه شیر گفت: متاسفانه در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شیر به جای كالای سلامت، جزو كالاهای دیگر دیده شده است. چنین وضعیتی می‌تواند آسیب قابل توجهی به عرصه سلامتی وارد سازد.

وی گفت: شیر از جمله كالاهای مهمی است كه باید با تشویق و سپس به صورت مقررات ارایه آن در مدارس اجرایی شود؛ چرا كه مصرف شیر برای تامین سلامتی و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها حائز اهمیت است.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد : علاوه بر مجلس كه باید این موضوع را پیگیری كند، دولت و وزارت بهداشت نیز باید در راستای تامین سلامت مردم تلاش كرده و برای سلامتی جامعه آینده كشور تلاش كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha