سلامت نیوز :رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در پیامی به مناسبت روز پزشک(اول شهریور) گفت: سازمان نظام پزشکی به دنبال تغییر نگاه دولت نسبت به سلامت و پایان دادن به رویکرد جبرگرا و یک جانبه گرایانه دولت نسبت به جامعه پزشکی است.
به گزارش مهر، در پیام دکتر سیدشهاب الدین صدر به مناسبت روز پزشک آمده است: روز پزشک به معنای حقیقی کلمه روز بزرگداشت علم مبتنی بر ایمان و معرفت و روز تکریم فرزندان فرهیخته و مستعد ملتی است که اراده کرده تا با اقتدا به پیشکسوتان نامدار خود، گذشته افتخارآفرین علمی‌اش را احیاء و جایگاه شایسته خویش را در این عرصه گسترده به اثبات برساند.
 
حضور پرنشاط و فعال پزشکان درعرصه خدمت‌رسانی به مردم، ریشه در تار و پود اخلاق صنفی این قشر دارد، آنان در این راه، جز به سربلندی کشور و رضایت مردم نمی‌اندیشند. اما بدون شک، این کم توقعی و فروتنی جامعه خدوم پزشکی، چیزی از رسالت و تکلیفی که مجموعه دستگاههای برنامه‌ریز، قانونگذار و اجرایی در قبال این قشر دارند، نمی‌کاهد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: جامعه فرهیخته پزشکی کشور، همواره در سخت ترین شرایط یاریگر نظام اسلامی برای انجام این وظیفه خطیر بوده است، نقش انکارناپذیر جامعه پزشکی در انجام این بخش از وظایف نظام اسلامی، حقوق و انتظاراتی برای این افراد در پی دارد بنابراین توجه ویژه دولت به دیدگاههای کارشناسی، خواسته ای منطقی، انتظارات طبیعی و حقوق بدیهی این قشر را می طلبد.

متأسفانه به رغم شایستگیهای بی شمار جامعه پزشکی کشور، نظام سلامت کشور به علت کاستیهای دیرین بسیار در قوانین، ضوابط و ساختار در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته و موجب نارضایتی مردم و جامعه پزشکی شده است.

سازمان نظام پزشکی به دنبال تغییر نگاه دولت نسبت به سلامت سرمایه گذاری کافی و متناسب مادی و معنوی دولت در عرصه سلامت، اصلاح ساختارها و سازو کارهای بیمه سلامت، اصلاح تعرفه های خدمات پزشکی، کاهش سهم مردم از هزینه های سلامتی و ساماندهی اقتصاد سلامت، پایان دادن به رویکرد جبرگرا و یک جانبه گرایانه دولت نسبت به جامعه پزشکی و جایگزینی آن با رویکرد مشارکت جویانه، حذف محدودیتهای ناعادلانه و تعهدات ظالمانه، زمینه سازی برای حضور فعال، پرنشاط و با انگیزه جامعه پزشکی و ارتقای کیفیت خدمات پزشکی، با جدیت و قاطعیت اصلاحات بنیادین در نظام سلامت ملی را پیگیری می کند.
 
صدر پیام خود آورده است: روز پزشک، فرصت ارزشمند و مغتنمی است تا ضمن قدردانی از خدمات و زحمات بی شائبه جامعه پزشکی، سیاستگزاران و متولیان امر با همفکری و مساعدت همه نهادها و نیروهای دلسوز جامعه پزشکی، سیاستها و راهکارهای ترویج و اشاعه ارزش های معنوی و اخلاق پزشکی و ارتقای جایگاه و منزلت این حرفه را مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha