سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 32125

ویتامینB15 از جمله ویتامین هایی است که به ندرت درباره آن چیزی شنیده و گفته می شود. این ویتامین با بهبودبخشیدن توانایی بدن در مصرف اکسیژن و گردش خون به عملکرد اندام ها کمک می کند.

سلامت نیوز : ویتامینB15 از جمله ویتامین هایی است که به ندرت درباره آن چیزی شنیده و گفته می شود. این ویتامین با بهبودبخشیدن توانایی بدن در مصرف اکسیژن و گردش خون به عملکرد اندام ها کمک می کند.

این ویتامین در مغز زردآلو شناسایی شده و دانه های کدو تنبل منبع عالی آن است. در این مطلب به نقل از «هلث نیوز» به چند خاصیت این ویتامین اشاره می کنیم.

*از تصلب شرایین و از سفت شدن رگ های خون جلوگیری می کند.

*به بدن کمک می کند از انرژی به دست آمده از مصرف غذا به خوبی استفاده کند. این امر قدرت جسمی و ذهنی و توانایی بازسازی سلول ها را افزایش می دهد.

*زخم ها و خراشیدگی را درمان می کند.

*تاثیر عملکرد این ویتامین به ویتامین A و E وابستگی دارد.

*با تحریک سیستم غدد، عملکرد بدن را بهبود می بخشد.

*برای درمان سرطان موثر است. به طور معمول سلول های بدن به اکسیژن نیاز دارد که ویتامین B15 توانایی بدن را برای مصرف اکسیژن افزایش می دهد.

*این ویتامین محلول در آب برای درمان سیروز کبدی، هپاتیت، کلسترول بالا، تصلب شرایین، سردرد، استرس و فشارخون بالا موثر است.مصرف روزی ۲یا۳ مرتبه دانه کدوتنبل به جای شیرینی به افزایش انرژی بدن می انجامد و همچنین از بروز بیماری های مزمن پیشگیری می کند.
منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha