سلامت نیوز :یك متخصص ارتوپدی گفت: گردن ‌درد معمولا به دلیل خستگی بیش از حد ایجاد می‌شود و به نوعی پاسخ به شرایط جسمانی نامناسب است.

دكتر محمد فكور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: زمانی كه عضلات گردن بیش از حد درگیر باشند و استراحت فرد هم كافی نباشد به دلیل تجمع لاكتیك ‌اسید در عضلات، فرد احساس درد می‌كند به همین دلیل خستگی بیش از حد و استراحت ناكافی یكی از مهمترین دلایل گردن‌ درد است.

وی افزود: هر دوره گردن‌ درد ممكن است سه تا هفت روز ادامه یابد در این زمان می‌توان با استراحت كافی و استفاده از دارو، تحت نظر پزشك درد گردن را كاهش داد.

فكور با اشاره به فواید آب ‌درمانی تصریح كرد: آب ‌درمانی و انجام ورزش‌هایی كه موجب كشش خفیف عضلات گردن می‌شوند می‌تواند در كاهش درد گردن موثر باشد. البته باید توجه داشت كه كشیدگی بیش از حد عضلات، افزایش درد گردن‌ را در پی خواهد داشت و ورزش‌های گردن باید به ‌گونه‌ای باید انجام شود كه عضلات از حالت طبیعی خارج نشوند و تنشی به آن‌ها وارد نشود. متمایل كردن سر به چهار طرف، به ‌گونه‌ای كه عضلات گردن به صورت ملایم كشیده شوند می‌تواند در درمان گردن‌ درد موثر باشد.

این متخصص ارتوپدی خاطرنشان كرد: افرادی كه به هر دلیل شب را بیدار می‌مانند و استراحت كافی ندارند، باید در طول روز استراحت كافی داشته باشند در چنین شرایطی بیدار ماندن در طول شب موجب گردن ‌درد نخواهد شد و عضلات توانایی فعالیت خواهند داشت. این در حالی است كه اگر عضلات گردن در طول روز فعالیت سنگین داشته باشند و در ساعات شب هم استراحت فرد كافی نباشد، احتمال بروز گردن‌ درد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به علائم آرتروز ادامه داد: زمانی كه رشته‌های عصبی موجود در بدن به هر دلیل تحت فشار قرار گیرند، فرد احساس درد می‌كند. در آرتروزهای پیشرفته، حتی ممكن است عصب بین مهره‌ای از مكان خود جابه‌جا شود و تحت فشار قرار گیرد. آرتروز معمولا پروسه‌ای پیش‌رونده است.

فكور با بیان این ‌كه آرتروز نوعی بیماری دائمی است، گفت: آرتروز را نمی‌توان كاملا درمان كرد، ولی می‌توان این بیماری را در فاز استراحت قرار داد. افراد مبتلا به آرتروز گردن باید بر اساس سن و نوع بیماری، تحت نظر پزشك ورزش كنند تا بیماری آن‌ها فروكش كند. هرچه عضلات بدن فرد مبتلا به آرتروز بیشتر تقویت شود، علائم بیماری كمتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha