سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 32139

انجیر برای تقویت کودکان ضعیف مفید است همچنین کم‌خونی را از بین می ‌برد و استخوان‌ها را استحکام می ‌بخشد.

سلامت نیوز : انجیر برای تقویت کودکان ضعیف مفید است همچنین کم‌خونی را از بین می ‌برد و استخوان‌ها را استحکام می ‌بخشد.
 
به گزارش فارس انجیر منبع خوب پتاسیم بوده و پتاسیم عنصری است که برای کنترل فشار خون استفاده می‌شود.

انجیر دارای مقدار زیادی کلسیم است و 224 گرم انجیر، 79 میلی‌گرم کلسیم دارد. تحقیقات نشان داده است که کلسیم در انجیر به همان اندازه کلسیم موجود در شیر است.

کلسیم موجب افزایش تراکم استخوان می‌شود و پتاسیم موجود در انجیر، دفع کلسیم از طریق ادرار را کاهش می‌دهد. انجیر یکی از بهترین میوه‌ها برای افزایش تراکم استخوان است و از پوکی استخوان پیشگیری می‌‌کند.

سیدعلی ابوالحبیب متخصص داخلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار می‌دارد: انجیر به خاطر داشتن قند فراوان باعث فعالیت سلول‌‌ها و تولید انرژی زیاد در بدن می‌‌‌شود.

به گفته وی، جذب آب توسط دانه‌های انجیر در روده باعث متورم شدن آن می‌‌شود همچنین حرکت دودی روده تنظیم می‌شود که برای رفع یبوست بسیار مفید است.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» می‌گوید: انجیر منبعی غنی از فیبر غذایی غیر محلول "لیگنین" است که نقش عمده‌ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد.

به گفته وی، انجیر میوه‌ای است که در رژیم کاهش وزن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. انجیر فاقد سدیم و چربی است همچنین در درمان آرتروز و درد مفاصل مفید است.

این متخصص تغذیه اضافه می‌کند: انجیر سرشار از پتاسیم بوده و تأمین کننده سلامتی کودکان ضعیف، کم‌خون و بی‌اشتهاست و به علت داشتن پتاسیم در دفع اوره و چربی خون بسیار مؤثر است.

میترا زراتی کارشناس ارشد تغذیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» درباره خواص انجیر می‌گوید: انجیر یکی از بهترین میوه‌‌هاست که از یبوست پیشگیری می‌کند و برای پاکسازی روده‌‌ها بسیار مفید است.

به گفته وی، دانه‌های انجیر آب را جذب و تولید موسین یا لعاب می‌کند که برای کارکرد صحیح روده‌ها بسیار مفید است همچنین انجیر قند خون را تنظیم می‌کند و افرادی که کارهای فکری زیاد انجام می‌دهند برای پیشگیری از افت قند خونشان می‌توانند از انجیر استفاده کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه می‌افزاید: انجیر از کم ‌آبی پیشگیری می‌کند و بهترین میوه برای وعده سحر است؛ به دلیل اینکه آب موجود در انجیر به تدریج آزاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha