سلامت نیوز : مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از نصب و راه اندازی 5 ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در پایتخت تا پیش از آغاز مهر ماه خبر داد.
 یوسف رشیدی افزود: در تلاشیم که پیش از آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس برای کنترل بهتر و دقیق تر کیفیت هوا، 5 ایستگاه جدید سنجش الودگی هوا در تهران نصب و راه اندازی کنیم.

وی گفت: ایستگاههای جدید آلودگی هوا در مناطق 6، 13،18، 21 و بزرگراه بعثت بین منطقه 15 و 16 تهران نصب و راه اندازی خواهد شد.

رشیدی تصریح کرد: تاکنون 18 ایستگاه فعال سنجش آلودگی هوا در تهران داشتیم که به افزوده شدن ایستگاه های جدید، تعداد ایستگاههای فعال سنجش آلودگی هوا به 23 ایستگاه می رسد و در تلاشیم که 1 ایستگاه غیر فعال را نیز بزودی مورد بازسازی قرار داده و مجددا فعال کنیم.

وی، بهترین راهکار کاهش آلودگی هوا را استفاده هر چه بیشتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه تعداد مسافرانی که یک وسیله نقلیه عمومی همچون اتوبوس در مقایسه با یک خودروی شخصی جابه جا می‌کند چندین برابر است، استفاده از وسایل نقلیه عمومی میزان انتشار آلاینده‌ها در هوای تنفسی شهروندان‌ را کاهش می دهد و بهترین راهکار حل این معضل اصلی شهر و شهروندان محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha