سلامت نیوز: پژوهشگران علوم پزشکی در کشور هند به سرپرستی نیتین پای مشاور اصلی و متخصص بیماریهای گوارشی در کلینیک «روبی هال» در یک مطالعه آماری اعلام کردند که بیماری هپاتیت هر سال بیش از یک میلیون نفر قربانی در سراسر جهان می گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت پزشکان بدون مرز  ، گروهی از متخصصان در هند به سرپرستی نیتین پای مشاور اصلی و متخصص بیماریهای گوارشی در کلینیک «روبی هال» در یک مطالعه آماری اعلام کردند که بیماری هپاتیت هر سال بیش از یک میلیون نفر قربانی در سراسر جهان می گیرد.

 طبق این آمار از هر ۱۲ نفر در جهان یک نفر به هپاتیت مزمن B یا C مبتلا است اما اکثریت این مبتلایان از بیماری خود بی اطلاع هستند. این متخصصان تاکید کردند بسیاری از مبتلایان به این عفونت با عوارض طولانی مدت آن دست به گریبان هستند.

همچنین طبق تحقیقات به عمل آمده  آمار ابتلا به هپاتیت در کشورهای اروپایی رو به افزایش است. بر اساس آمار بدست آمده، میزان زنان مبتلا به هپاتیت بیشتر از مردان گزارش شده است.

بنابراین گزارش، این تحقیق که بر روی گروه سنی متفاوت انجام شد، نشان داد خطر ابتلا به هپاتیت، ۶۰ درصد در گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال بیشتر از گروه سنی، ۴۰ تا ۴۹ سال است.
محققین می گویند میزان ابتلا به هپاتیت b نیز از هپاتیت c بیشتر گزارش شده است .

هپاتیت ویروسی یک مشکل بزرگ برای بهداشت جهانی است و روز جهانی هپاتیت فرصتی را برای درک این بیماری و بررسی راههای پیشگیری و کنترل آن فراهم کرد.

مطالعات نشان می دهد که ۷۰ درصد از بیماران مبتلا به هپاتیت فقط در مراحل نهایی و پیشرفته بیماری از علائم آن و ابتلای خود به این عفونت مطلع می شوند. علائم هپاتیت شامل تب، خستگی، بی اشتهایی، تهوع، درد شکمی، تغییر رنگ ادرار و سایر علائم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha